İstanbul’un neredeyse tamamında parkları, ormanları, kamu arazilerini yapılaşmaya açan ve yeşil alanları tahrip eden İBB, ana ulaşım aksları üzerindeki üst geçitlere ve ilan panolarına görseller hazırladı. İBB, 2017 yılı faaliyetleri için hazırladığı görsellerde ‘Büyükşehir, bir yılda 179 bin 656 adet yeni ağaç ve fidan dikti.’ yazdı. İBB, bazı görsellerde ise,
İBB Şehir Hatları yeni sefer programını açıkladı. Programda yakın zaman önce kaldırılan, tepkiler üzerine geri adım atılan Adalar-Beşiktaş seferi yine yer almadı İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) bağlı Şehir Hatları, yeni sefer programını açıkladı. Daha önceden iptal edilen, sonradan halkın tepkisiyle Adalar-Beşiktaş hattı seferleri, yeniden düzenlenecek açıklamasına rağmen yeni programda yer
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından ihale edilen, toplam uzunluğu 77 km olan ve toplam proje maliyeti 12.859.636.111 lira olan 6 metro* ihalesinin projeleri kazı işleri başladıktan sonra İBB tarafından durdurulmuştur. Basında yer alan metro projelerinin iptal edildiği haberlerinden sonra İBB açıklama yaparak; 2017 yılı içerisinde 6 hattan oluşan “metro projelerinin” değil
Saray talimatıyla istifası istenen belediye başkanlarının ardından ‘yeni başkan’ların rant paylaşım organizasyonunu yeniden yapmasıyla milyonlarca liralık ihaleler iptal edildi. İBB şirketlere karşılıklı fesihi dayatsa da, ortaya çıkacak kamu zararı yine halkın sırtına yüklenecek. ‘Peki hesabı kim verecek?’ sorusunu ise İBB yanıtlamıyor. Erdoğan’ın yeni yönetim sisteminde yer almadığı için gönderilen belediye
İstanbul Tuzla’da yaşanan kaçak kimyasal atık deşarjı sonucu yerleşim alanlarına zehirli gaz yayıldı. Yayılan gaz sonucu etkilenen 100’e yakın kişi hastanelere kaldırılıp tedavi altına alındı. Tuzla İlçe Emniyet Müdürlüğü ekiplerince yerinin belirtilmediği bir vidanjör parkının incelenmesi sonucunda olaya karışan 4 adet tanker tespit edildi. Atık su kollektörüne (kanalizasyon) deşarj olunan
Kadıköylüler, İBB ve Diyanet İşleri Başkanlığı’nın ortaklığıyla sahile yapılmak istenen cami projesine karşı eylem yaptı. Kadıköy Kent Dayanışması çağrısıyla biraraya gelen yaşam savunucuları Kadıköy rıhtımın yapılaşmaya açılmasına karşı basın açıklaması yaptı: ‘AKP elini, Kadıköy’den çek!’ Kentlerin önemli meydanlarını islamcı motiflerle kuşatmayı amaçlayan AKP iktidarı, herhangi bir dini tesise ihtiyaç olmamasına
Kadıköy Yoğurtçu Parkı’nda yürürken hafriyat kamyonu tarafından ezilerek yaşamını yitiren Şule İdil Dere’nin davası görüldü. Mühendislerin de yargılandığı davada katliamın üst sorumluları İBB ve iştirak şirketi İSTAÇ yöneticileri birbirini suçladı. İstanbul Üniversitesi İktisat Bölümü öğrencisi 23 yaşındaki Şule İdil Dere 12 Mayıs 2016’da Yoğurtçu Parkı’nda yaya yolunda yürüdüğü sırada Kurbağalıdere’de
İstanbul 3. İdare Mahkemesi, Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan’ın ‘Şanzelize’ hayali kurduğu Okmeydanı projesinin imar planının yürütmesini durdurdu. Projenin imar planları daha önce de İstanbul 6. İdare Mahkemesi tarafından durdurulmuştu. İstanbul 3. İdare Mahkemesi, Beyoğlu ile Şişli sınırları içinde kalan ve 90 bine yakın yurttaşın yaşadığı Okmeydanı’nda, mevcut mahalle
İstanbul Mecidiyeköy’de inşaatı süren metro istasyonunun üstüne yapılması planlanan AVM ve rezidans projesinin iptalinin ardından aynı alana cami yapılmasına karar verildi “Mecidiyeköy (Fulya) Metro İstasyonu ve Transfer Merkezi” için 2009 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisi tarafından bölgeyi kapsayan imar planına eklenen plan notuyla birlikte transfer merkezine AVM, otel, motel,
Kadir Topbaş, 13 yıldır başında olduğu İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) başkanlığından istifa etti. Topbaş’ın istifasını kimin istediği, neden istifa ettiğine dair ayrıntıları bilmiyoruz. Bildiğimiz bir şey varsa o da Topbaş’ın AKP-Saray iktidarı ile birlikte 13 yıl boyunca İstanbul gibi tarihin en köklü, kadim kentlerinden birini yaşanılamaz noktaya getirdiğidir. Topbaş’ın 13
İstanbul’un Kuzey Ormanları’nda büyük tahribat yaratan 3. Köprü ve Kuzey Otoyolu’nun ardından, otoyol aksına giden ara yollar genişletiliyor. İBB, Zekeriyaköy’de onlarca ağacı kesti. İstanbul’da, kente temiz hava ve yaşam kaynağı sağlayan Kuzey Ormanları’na yapılan mega projeler, yancı projelerle birleştikçe Kuzey’deki tahribat artıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Zekeriyaköy 1. Cadde, Kilyos Caddesi
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, basın toplantısıyla görevinden istifa ettiğini açıkladı. Saray’ın sesi, iktidarın temsilcisi olarak 2004 yılından bu yana görev yapan Topbaş, bu dönemde kamusal alanları, deprem toplanma alanlarını yapılaşmaya açtı. İmar ayrıcalıklarıyla emlak rantının yüksek olduğu projelere yol verdi, Kuzey Ormanları’ndaki talana destek verdi. Kenti betonlaştırdı ve
Söylediğine, kalben ne kadar inanıyor bilinmese de müstafi İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, borçsuz bir belediye bıraktığı kanaatinde. O, öyle söyleyince İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) kurumsal sitesine baktım. Sitenin gayet görünür bir sekmesinde belediyenin 2017 bütçe belgesi duruyor. Daha ilk sayfalarda yazılmış: Gider: 18 milyar 500 milyon TL. Gelir:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin, AKP yakınlığıyla bilinen Taşyapı’ya plan tadilatı kıyağı yaptığı Koşuyolu projesi Anadolu Yakası’nda siluete bir hançer daha saplayacak. Hakkında davalar olmasına rağmen, oldu bitti ile inşaatına başlanan proje, bölgedeki yapı yoğunluğunu katlayacak. İstanbul’un imar rantı ve AKP’nin yandaşlarına dönük hukuksuz imar düzenlemelerinin arkası kesilmiyor. 17-25 Aralık yolsuzluk operasyonlarının
İBB’nin Seyrantepe’de hizmet binası yapmaktan vazgeçtiği arazisi, plan değişikliğiyle otel ve rezidans alanı oldu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi(İBB), hizmet binası yapmak için kolları sıvadığı arazide plan değişikliği yaptı. Seyrantepe’de Galatasaray Stadı’nın karşısındaki arazi otel ve rezidans alanı oldu. 68 bin metrekarelik arazinin plan notundaki ‘ofis, çarşı, otopark, kongre ve kültür merkezi,
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, aldığı kararla tarihi yarımadadaki, 10 bin tescilli esere komşu olan yaklaşık 50 bin binada yapılacak güçlendirme, bakım ve onarım projeleri onay için koruma kuruluna gitmeyecek. Tarihi yarımadada bina tadilatları ve yenileme çalışmalarının büyük bir bölümü, artık Koruma Kurulu onayına gitmeyecek. İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, oyçokluğuyla aldığı
İstanbul’da metrobüs kazalarının sonu gelmiyor. Bu kez Acıbadem’de yoldan çıkan metrobüs, D-100 kara yoluna girdi, araçları ezerek durdu, 11 kişi yaralandı. Metrobüs İstanbulluların ulaşım güvenliğini tehdit etmeye devam ediyor. Bilim ve meslek insanlarının uyarılarına rağmen D-100 kara yolunun orta refüjüne raylı sistem dışı proje edilen ve sürekli kazalara davet çıkaran
Türkiye’nin her bir ilinde onlarca örnekle ortalığa saçılan AKP-Cemaat ortaklığındaki rant paylaşımı tek taraflı değildi. 2002 yılından bu yana devletin olanaklarını sınırsız bir şekilde cemaate sunanlar kandırılmadı, bizzat oradaydılar. AKP’nin Gülen Cemaati’ni yere göğe sığdıramadığı dönemlerde, Cemaat’e yakın sermayeye sunulan imkanlar, Cemaat üyelerine sunulan ayrıcalıklar, Cemaat Vakıfları’na yönelik teşvikler ve
İstanbul’un en önemli ulaşım merkezlerinden biri olan Kabataş’ta “Doldurulmuş Martı” projesi ile yeni bir şantiye alanının yaratılmasına ve ulaşımın felç olmasına karşı imza kampanyası başlatıldı İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından Kabataş’ta transfer merkezi yapmak amacıyla “Martı Projesi” adı verilen yeni bir proje hazırlanmıştı. Proje kapsamında denizin içi doldurularak martı şeklinde bir
İstanbul’da Beylikdüzü’nden Zincirlikuyu’ya seyahat eden metrobüs Topkapı durağı yakınlarında yandı. Ulaşım güvenliği her gün başka bir felaketle tehdit altında olan İstanbullular olayı yine ucuz atlattı. İstanbullar her gün yeni bir ulaşım skandalıyla karşı karşıya kalıyor. Geçtiğimiz günlerde Marmaray’da raydan çıkan vagonun ardından bugün (17 Nisan) Beylikdüzü’nden Zincirlikuyu’ya doğru seyahat eden