Metrobüste kazaların arkası kesilmiyor
Spread the love

İstanbul’da metrobüs kazalarının sonu gelmiyor. Bu kez Acıbadem’de yoldan çıkan metrobüs, D-100 kara yoluna girdi, araçları ezerek durdu, 11 kişi yaralandı.

Metrobüs İstanbulluların ulaşım güvenliğini tehdit etmeye devam ediyor. Bilim ve meslek insanlarının uyarılarına rağmen D-100 kara yolunun orta refüjüne raylı sistem dışı proje edilen ve sürekli kazalara davet çıkaran metrobüs hattında bu kez Acıbdem’de kaza yaşandı. Bugün sabah saatlerinde Acıbadem’de yoldan çıkan metrobüs D-100 kara yoluna daldı, araçları ezdi. Kazada 11 kişi yaralandı. Bu kaz metrobüs projesinin taşıdığı riskler göz önüne alınacak olursa ne ilk, ne de sonuncu olacak.

Güvenli kaçış yolu yok, ancak raylı sistemle çözülebilir
İstanbul ulaşımında sonradan yamalı halde, temel planlama ilkeleri dikkate alınmadan ve temel altyapı çalışmaları yapılmadan hazırlanan, uygulanan ulaşım projeleri ulaşım güvenliğini yok sayıyor. Bu projelerin başında gelen metrobüs hattı, mevcut haliyle dahi kapasitesi üzerinde çalışan, bazı saatlerde kapasite üstü faaliyeti nedeniyle otobüs trafiği yaşayan bir halde hizmet veriyor. Hattın kronik sıkıntıları yolcuların ulaşım güvenliğini tehdit ettiği gibi sürekli kazalarla gündeme geliyor. Son olarak Acıbadem’de yaşanan metrobüs kazası proje ve uygulamada hataların olduğunu bir kez daha acı bir şekilde gösterdi. Metrobüs yolcuların araca binebilmesi için, bulunduğu ana ulaşım aksına göre ters yönlerinde çalışıyor. Bu da varolan riskleri arttırıyor, sürücülerin trafikte alışık olduğu yönün tersi olması itibarıyla da sorun oluşturuyor. Metrobüs hattı, aynı zamanda güvenlik şeriti olmadan tesis edilmiş durumda, olası her türlü olumsuzlukta D-100 karayoluna dalıyor ya da paralelinde çalışan metrobüsle çarpışıyor. Çalışmaya başladığı andan itibaren tam kapasiteyle çalışan, diğer ulaşım sistemleriyle entegre olamayan, trafiğin hep yoğun olduğu ana ulaşım aksında tesis edilen metrobüs hattı, güvenli ve geliştirilebilir bir ulaşım sistemi olamıyor. Hattın güvenli hale gelebilmesi adına atılabilecek en önemli adım ise meslek odaları ve bilim insanlarının denetiminde ve kontrolünde yapılacak projelerle raylı hale getirilmesi olacak.

Yine metrobüs yine kaza

Makina mühendisleri: Metrobüs güvensiz, sorumlusu İBB ve İETT

İstanbul’da bu kez metrobüs yandı

İETT, Metrobüslerin Sağlamlığını Kanıtlamak İsterken Rezil Oldu!

Ulaşım raydan çıkarsa – Mehmet Baran Akat

politeknik.org.tr


Spread the love