Galataport projesi ihaleye çıktığı günden beri tepki toplayan, İstanbul’un en tartışmalı projelerinden birisi oldu. Projenin kıyı şeridini kamusal alan olarak düzenlemek yerine bir alışveriş merkezi olarak yeniden tasarlanması projeyi bir kent suçu olarak gören kent savunucularının eleştirilerinin en başında geliyor. Galataport toplumsal hafızadan ve İstanbulluların günlük pratiklerini ve ihtiyaçlarını karşılamaktan
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Kabataş ve Fındıklı’nın geleceğini gündemine aldı. İBB, yaptığı anket ile Kabataş için İstanbulluların taleplerini topladı. Aralarında Politeknik’in de yer aldığı meslek insanları, bilim insanları topluluğu ile 15 Eylül’de Kabataş Çalıştayı yaptı. Çalıştayın devam edeceği de belirtildi. Kabataş Martı Projesi’nin yarattığı tahribatın ardından bütünleşik bir kent-kıyı ilişkisini
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, bizzat proje tanıtım ofisindeki çalışanından aldığımız bilgi üzerine gündem yaptığımız Kabataş Martı Projesi ile ilgili açıklama yaptı. İBB, projede karayolu tünellerinin iptal edildiğini ‘karayolu trafik akışını yer altına almaksızın yeniden düzenlenecektir’ diyerek açıkladı. Proje başlarken büyük reklamlar yaparak parlattığı martı şeklindeki transfer binası, 83 bin metrekarelik beton
Kabataş Martı Projesi, Kabataş Fındıklı sahili yok edildikten ve deniz betonla doldurulduktan sonra iptal edildi. Projenin Fındıklı’daki tanıtım ofisinde bulunan İstanbul Büyükşehir Belediyesi çalışanı, sorularımız üzerine Martı şeklindeki iskele, yeraltı karayolu tünelleri ve yeraltı galerileri kısımlarının iptal edildiğini, peyzaj çalışmalarının ardından meydanın açılacağını belirtti. Bilim insanlarının ve meslek insanlarının uyarılarına,
Kabataş Martı Projesi ‘mimarı’ Hakan Kıran’ın Politeknik hakkında açtığı ve mahkeme tarafından reddedilen davada gerekçeli karar açıklandı. Mahkeme kamuyu ilgilendiren projeler konuşunda yapılan eleştirilere ‘haktır’ dedi. İstanbul Kabataş sahilini kazıklarla dolduran Martı Projesi’nin ‘mimarı’ Hakan Kıran’ın Politeknik ve Politeknik YK Başkanı Ersin Kiriş hakkında açtığı davada gerekçeli karar yayımlandı. İstanbul
İstanbul Kabataş’ta devam eden Martı Projesi’nin ‘mimar’ı Hakan Kıran’ın, kamu yararı taşımayan ve kente zarar veren projeye karşı bilgilendirme yapan Politeknik hakkında açtığı dava 24 Ekim’de Çağlayan’da görülecek. Kent savunucuları dava öncesinde saat 09.45’te adliye önünde açıklama yapacak. İstanbul Kabataş İskelesi’nin yerine denize dolgu, meydana beton planıyla yapılmakta olan ‘Martı
İstanbul Kabataş sahilini tahrip eden Martı Projesi’ne ‘beton’ dediği için yargılanan kent savunucularından inşaat mühendisi Prof. Dr. Zerrin Bayrakdar’ın davası hakim olmadığı için ertelendi. Kent savunucuları duruşma öncesinde açıklama yaptı: ‘Yargılanması gereken Topbaş ve Hakan Kıran’ın beton martısıdır!’ İstanbul’un Kabataş sahilinde başlatılan beton kazıklı deniz dolgusu ve beton meydan içeren
Kabataş Martı Projesi, Kabataş Fındıklı sahilini yok etti. Artık ne Boğaz görünüyor, ne de sahilde oturacak yer kaldı. Projenin mimarı Hakan Kıran’ın, projeye karşı çıkanlara, beton martı diyenlere dönük açtığı davalar görülmeye başlanırken sahil bu esnada adım adım betonlaşıyor. Kabataş’a deniz ulaşımı artık yok, dolayısıyla halkın ulaşım hakkı engelleniyor. Kent
İstanbul Kabataş sahilini kazıklarla dolduran Martı Projesi’ne karşı mücadele edenlere, projenin mimarı Hakan Kıran tarafından açılan davalar başladı. Cihan Uzunçarşılı Baysal hakkında açılan dava bugün (13 Temmuz) Çağlayan Adliyesi’nde görüldü: Betona beton demeye devam! İstanbul’un Kabataş sahilinde başlatılan beton kazıklı deniz dolgusu ve beton meydan içeren Martı Projesi’nin yaratacağı tahribatı
İstanbul Kabataş’da devam eden Martı Projesi’nin ‘mimar’ı Hakan Kıran, proje ve kendisi hakkında politeknik.org.tr’de çıkan yazı ve haberleri gerekçe göstererek Politeknik Derneği ve Politeknik YK Sekreteri Ersin Kiriş hakkında suç duyurusunda bulundu. Kamu yararı taşımayan, teknik olarak Kabataş’a ve İstanbul’a zarar verecek olan ve 3 yıla varan inşaatı boyunca halkın
İstanbul Kent Savunması, Kabataş İskelesi’ni yıkarak yapılmaya başlanan beton Martı Projesi’nin mimarı Hakan Kıran’a yeni yıl hediyesi olarak beton hediye etti. Projenin getireceği yıkımı kamuoyuna duyuran, kent suçu projeyi teşhir eden ve mesleki sorumlulukları hatırlatan yaşam savunucusu mühendislere, mimarlara dava açan Hakan Kıran’a basın açıklamasıyla cevap verildi: “Betona beton, beton
İstanbul deyince aklıma martı gelir Yarısı gümüş, yarısı köpük Yarısı balık yarısı kuş Bedri Rahmi Eyüboğlu Kentsel Mekânın Dubaileştirilmesi Dubaileşme ya da Dubaileştirilme[1] literatüre çok yakınlarda giren bir kavram. Bir zamanların mütevazı balıkçı kasabası ve kaçakçıların sığınağı Dubai’nin, Körfez sermayesi tarafından keşfiyle, gösterinin ve imajın ölçütünün şirazesinden çıktığı, tüketim çılgınlığının
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) mega proje sevdası bitmiyor. İBB şimdi de Üsküdar’daki Harem Otogarı’nın yerine 165 metre yüksekliğinde dönme dolap projesi yaptı. Üsküdar silüetine bir hançer daha saplayacak projeyi Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş tanıtacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), “mega proje” adıyla kentin tarihi, kültürel ve doğal kimliğini yok etmeye
Karşı darbenin saldırganlığının içinde kalan bir mücadele var bugünlerde İstanbul’da.. Kabataş İskelesi’nin yıkımı ve yerine yapılmak istenen Martı Projesi.. Karşısında da darbe girişiminden iki gün sonra herkesin sokağa çıkmakta tereddüt ettiği bir anda iskeleleri için imza toplamaya devam eden kent savunucuları ve “İskelemiz kapatılamaz” diyen İstanbullar Dünyanın en hızlı değişen
Kabataş’ta denize dolgu, devasa beton martı ve meydan öngören, kamu yararı taşımayan Martı Projesi’nin mimarı Hakan Kıran’ın mesleki yaşamına yakından baktık. İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve AKP hükümeti imzalı İstanbul’a zarar veren mega projelerin arkası kesilmiyor. Ulaşım projesi adı altında her türlü bilimsel veriyi yok sayarak, kamu yararı taşımayan, güvenli olmayan,
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından ‘Kabataş Transfer Merkezi’ olarak sunulan ve denizi doldurarak yapılmak istenen mega inşaat Martı Projesi’ne karşı İstanbullular Kabataş İskelesi’ne sahip çıktı. İstanbul’da Kabataş İskelesi’ne yapılmak istenen “Martı Projesi” ile iskelenin, kıyı çizgisinin, tarihi silüetin, ulaşım hakkının zarar görmesini engellemeye çalışan İstanbul Kent Savunması’nın (İKS) iskele mücadelesi sürüyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından ‘Kabataş Transfer Merkezi’ olarak sunulan ve denizi doldurarak yapılmak istenen mega inşaat Martı Projesi’ne karşı İstanbullular yarın saat 18.00’de iskelede buluşuyor: #KabataşaDokunma İstanbul’da Kabataş iskeleleri ve Kabataş Meydanı’nı kapsayan yeni beton dolgu projesi nedeniyle kapatılmak istenen iskelelere İstanbullular sahip çıkıyor. İstanbul Kent Savunması; denize dolgu, kıyı
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kabataş Martı Projesi için 28 Temmuz’dan itibaren iskelenin kapatılacağını ilan etti. ‘Kabataş Transfer Merkezi’ olarak sunulan Martı Projesi denize dolgu, kıyı çizgisine martı şeklinde yapı öngörüyor. Dolmabahçe-Fındıklı kara ulaşım trafiği beton dalış tünelleriyle yeraltına alınıyor. Kabataş’a 83 bin metrekarelik beton bir meydan yapılıyor. Peki İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin
İstanbul’un en önemli ulaşım merkezlerinden biri olan Kabataş’ta “Doldurulmuş Martı” projesi ile yeni bir şantiye alanının yaratılmasına ve ulaşımın felç olmasına karşı imza kampanyası başlatıldı İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından Kabataş’ta transfer merkezi yapmak amacıyla “Martı Projesi” adı verilen yeni bir proje hazırlanmıştı. Proje kapsamında denizin içi doldurularak martı şeklinde bir