İstanbul Büyükşehir Belediyesi, kentin tahrip ve tehdit edilen alanlarını tespit etmek için çalışma başlattı. İBB’ye göre sadece 3. Havalimanı, Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Köprü için 18 milyon ağaç kesildi. İstanbul yüzölçümünün yüzde 24’ü inşaat tehdidi altında. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığı Şehir Planlama Müdürlüğü’nün yürüttüğü
AKP’nin dünya yıkılsa vazgeçmediği ‘beton ekonomisi’nin kamunun bağrına yerleştirdiği öyle bir saatli bomba var ki, her kur artışında geri sayımı hızlanıyor. Sadece 7 mega proje için kamu bankalarından çekilen kredi 10 milyar dolar civarında. Yani alındığı dönemde 25 milyar lirayı bulan yük bugün 70 milyar liraya dayandı. Üstüne bir de
3. havalimanından şirket kaçışları şüphe uyandırıyor. Kolin’den sonra iki şirketin daha çekileceği iddia ediliyor. Her çıkan da 6 milyar Euro borçtan payına düşeni kalana devrediyor. Peki o borç sonunda kime yıkılacak? Yanıtı 15 Kasım 2017’de THY’nin kurduğu yeni şirkette saklı. Nasıl mı? İşte bir kara deliğin hikayesi… Hiç uzatmadan söyleyelim.
İstanbul’un doğal yaşam alanları üzerine tahribat yapılarak inşa edilen 3. Havalimanı’ndan sonra bölge imara açılıyor. Toplam 2,7 milyon metrekarelik arazideki hissedarlar ise tanıdık: AKP Genel Başkanvekili Numan Kurtulmuş, AKP İstanbul Milletvekili Ahmet Hamdi Çamlı, THY, Emlak Konut ve İlim Yayma Cemiyeti. Sözcü’den Özlem Güvemli’nin haberine göre, Arnavutköy’de 3. Havalimanı, Kanal
İstanbul’un ormanlarının, temiz su varlıklarının ortasına kıyım yapılarak 2015’te inşaatına başlanan ve hala çalışmaları devam eden 3. Havalimanı, bugün, 29 Ekim’de yani Cumhuriyet’in ilan edildiği tarihin yıl dönümünde Erdoğan’ın propaganda malzemesi olarak açılıyor. Proje, Yeniköy, Akpınar ve Ağaçlı köyleri arasında 76 milyon 500 bin metrekare alana inşa ediliyor. Projenin üzerinde
Peki Türkiye’nin gerçekten böyle dünyanın en büyükleri arasına girecek bir havalimanına ihtiyacı var mıydı? 3. Havalimanı’ndan yapılacak uçuşlar güvenli mi? Türkiye’nin sanıyorum açık ara çok boyutlu olarak en fazla tartışılan mega projelerinden birisi 3. Havalimanı. Havalimanının resmi açılışı 29 Ekim’de gerçekleştirilecek. 31 Aralık’a kadar Yeşilköy’deki Atatürk Havalimanı’nın kademeli olarak 3.
3.Havalimanı zemininde büyük göçük fotoları sosyal medyaya yansıdı. AKP’nin İstanbul’daki ‘mega’ projesi 3. Havalimanı sahasında görülen büyük açıklığın fotoları 4 Ağustos Cumartesi günü sosyal medyada paylaşıldı. Kokpit.aero sitesinde 5 Ağustos’ta yer alan habere göre İGA Havalimanı İşletmesi A.Ş.’den “Proje kapsamında Havalimanı Terminal İstasyonu M9 makas yapısı imalatının programına uygun olarak tamamlanabilmesi
Kentin kuzeyini tahrip ederek yapılan 3. Havalimanı’na ulaşımı sağlamak üzere yapılacak “Yeni havalimanı-Halkalı” metro projesi yandaş Özgün-Kolin ortaklığına verildi. Gazeteci Çiğdem Toker, bugün (21 Mart) Cumhuriyet’te yayımlanan yazısında “Yeni havalimanı-Halkalı” metro ihalesinin açık ihale yapılmaksızın 4.3 milyar TL yatırım bedeliyle Özgün-Kolin ortaklığına verildiğini yazdı. Doğal afet vb. olağanüstü durumlarda kullanılması
Kentlere ihanete devam eden Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, İGA Havalimanı A.Ş’nin 3. Havalimanına malzeme üretmek için kurmak istediği maden ocağınının kapasitesini üç katına çıkarmasına izin verdi ve “ÇED olumlu” kararı aldı. On binlerce ağaç tehdit altında Son dönemde samimiyetsiz bir şekilde ‘kentlere ihanet ettik’ söylemiyle kamuoyunu meşgul eden AKP-Saray iktidarı,
Kazılan toprağa beton dökülen betonla ve çelik ile cam üzerinde yükselen hafriyatçı birikim, mevcut kurulu makine parkının sürekli çalıştırılmasını gerektiriyor. Bu makine parkının atıl kaldığı her saat inşaat-finans kompleks için kardan zarar demek! Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki geçtiğimiz hafta yaptığı bir açıklamada İstanbul’da 7 büyüklüğünde bir deprem olduğunda
3.havalimanı inşaatında çalışan kamyonların Fetih şovunu “korku filmi”ne benzetenler oldu. Daha fazlası bence. Kamyon şoförlerinin ortak jesti gibi sunulan bu “anlaşmalı” şov, uygarlık vaadi ardına saklanmış şiddet ve ilkelliği gözümüze sokan mütecaviz bir gösteriydi. Birden çok kritere göre Cumhuriyet tarihinin en büyük projesi olarak takdim edilen 3. havalimanı, büyüklüğüyle orantılı
İstanbul’a su sağlayan havzalar, mega projeler ve inşaat molozları nedeniyle kirletiliyor. Sazlıdere Baraj Gölü ve çevresi, 3. Havalimanı projesi için çalışan hafriyatçıların döktüğü molozlarla doldu, çöplüğe döndü. İstanbul’un kuzeyinde devam eden mega projeler, kente temiz su sağlayan su varlıklarını kirletmeye devam ediyor. Kuzey Ormanları Savunması’nın yaptığı habere göre, Sazlıdere Baraj
İstanbul’un temiz su varlıkları ve temiz hava deposu Kuzey Ormanları üzerine inşaa edilen 3. Havalimanı projesi için kredi sağlamak üzere başvuru yapan Hollandalı şirket ekolojiyi yok eden projeden vazgeçti. Kuzey Ormanları Savunması’nın İstanbul’un geleceği ormanlarını yok ederek, İstanbul’a su varlıkları havzası içine 3. Havalimanı’na karşı mücadelesi devam ediyor. Proje için
Zafer Havalimanı, dört yıl önce Kütahya’da hizmete açıldı. Sağında solunda, Denizli, Uşak, Bursa havalimanları vardı. Bugün Başbakanlık koltuğunda oturan Binali Yıldırım’ın Ulaştırma Bakanı olduğu dönemde, firmaya yıllık 850 bin yolcu garanti edildi. Bizim adımıza. Bu tahminin vahameti, ihaleye tek firmanın katılmasından belliydi. Türkiye’nin ilk bölgesel havalimanı (Afyon- Kütahya-Uşak) olarak takdim
Kuzey Ormanları Savunması, İstanbul’un ormanlarını yok ederek devam eden 3. Havalimanı’nın yarattığı tahribatı ironik bir şekilde gösterdi, bölgede “piknik” yaptı. Yaşam savunucuları projenin yaratacağı ekolojik kırıma bir kez daha dikkat çekti, mücadele çağrısı yaptı. Kuzey Ormanları Savunması, kentin ormanları, su havzaları, doğal yaşam alanları için mücadele etmeye devam ediyor. Yaşam
Yaşam savunucuları, İstanbul’un kuzeyinde devam eden 3.Havalimanı inşaatına malzeme sağlamak amacıyla Tekirdağ Safalan’da taş ocağı açmak isteyen IGA şirketinin ortaklarından Cengiz Holding önüne gitti: “Cengiz ormanımdan defol!” İstanbul’un doğal yaşam alanı olan ve temiz su havzalarını, temiz hava kaynağını oluşturan Kuzey Ormanları’nın tahribatına karşı mücadele sürüyor. Cengiz, MAPA, Limak, Kolin
İstanbul’un Kuzey Ormanları’nda devam eden mega projelere malzeme sağlamak üzere Tekirdağ Saray’da 200 dönüm ormanlık alana açılmak istenen taş ocağına karşı Kuzey Ormanları Savunması 26 Eylül Pazartesi Cengiz Holding önünde eylem çağrısı yaptı. İğneada’dan Sakarya’ya uzanan Kuzey Ormanları’nda tahribat devam ediyor. İstanbul’un kuzeyinde doğam yaşam alanlarını hançerleyerek ilerleyen mega yıkım
Kuzey Ormanları Savunması, İstanbul’un kuzey hattında devam eden mega projelere hafriyat sağlamak için Safaalan’da açılmak istenen taş ocağına karşı keşif kampı yapacak. İstanbul’un Kuzeyi’nde devam eden mega inşaat projelerinin tahribatı genişliyor. AKP’ye yakınlığıyla bilinen havuz şirketleri Cengiz, MAPA, Limak, Kolin ve Kalyon ortaklığı İGA’nın 3. Havalimanı inşaatına hafriyat sağlamak için
İstanbul’un akciğerleri Kuzey Ormanları’nın içine inşa edilen 3. havalimanını yapan Limak-Cengiz-Kolin-Mapa-Kalyon Ortak Girişim Grubu’nda yer alan Limak Holding’in patronu, AKP iktidarları döneminde yıldızı parlayan işadamlarından Nihat Özdemir, 3. havalimanına dair çarpıcı açıklamalarda bulundu ve şunları söyledi: “3. Havalimanı’nı yapıyoruz, buraya gelecek yolcu sayısı belli, araç sayısı da belli. Ancak bunu
3. Havalimanı’na dolgu malzemesi sağlamak üzere kurulmak istenen taş ocaklarının ÇED toplantısına Ağaçlı, Odayeri ve Çiftalan köylüleri ve yaşam savunucuları izin vermedi. Bakanlık yetkilileri toplantının düzenlendiği Ağaçlı köy kahvesini terk etmek zorunda kaldı. İstanbul’un kuzeyinde doğal yaşam alanları ve ormanlarının üzerine yapılmaya çalışılan 3. Havalimanı projesi kapsamında talan devam ediyor. Proje