İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Kabataş ve Fındıklı’nın geleceğini gündemine aldı. İBB, yaptığı anket ile Kabataş için İstanbulluların taleplerini topladı. Aralarında Politeknik’in de yer aldığı meslek insanları, bilim insanları topluluğu ile 15 Eylül’de Kabataş Çalıştayı yaptı. Çalıştayın devam edeceği de belirtildi. Kabataş Martı Projesi’nin yarattığı tahribatın ardından bütünleşik bir kent-kıyı ilişkisini
Yerel seçim yaklaşıyor. İstanbul’a Binali Yıldırım ile hazırlanan AKP iktidarı, on yıllardır yönettiği ve örselediği İstanbul için hala vaatlerde bulunuyor. Geçmiş seçimlere meze yaptıkları, İstabulluların milyonlarının çöpe atıldığı, ulaşım hakkının gasp edildiği Kabataş İskelesi’ni havadan görüntüledik. Kabataş İskelesi, milyonlarca İstanbullunun her gün kullandığı, deniz, demiryolu ve karayolu ulaşımının kavuştuğu
Kabataş Martı Projesi mimarı Hakan Kıran, projeye karşı mücadele edenler hakkında açtığı bir davayı daha kaybetti. İBB’nin fiilen iptal ettiği projeden sonra mimarı Kıran’ın davaları da çöpe gitti. İstanbul Kabataş’taki Martı projesi mimarı Hakan Kıran, beton projeye karşı çıkan ve mücadele edenler hakkında ‘meslek itibarının zedelenmesi ve hakaret’ iddiasıyla açtığı
Kabataş Martı Projesi, Kabataş Fındıklı sahili yok edildikten ve deniz betonla doldurulduktan sonra iptal edildi. Projenin Fındıklı’daki tanıtım ofisinde bulunan İstanbul Büyükşehir Belediyesi çalışanı, sorularımız üzerine Martı şeklindeki iskele, yeraltı karayolu tünelleri ve yeraltı galerileri kısımlarının iptal edildiğini, peyzaj çalışmalarının ardından meydanın açılacağını belirtti. Bilim insanlarının ve meslek insanlarının uyarılarına,
İstanbul Kabataş sahilini tahrip eden Martı Projesi’ne ‘beton’ dediği için yargılanan kent savunucularından inşaat mühendisi Prof. Dr. Zerrin Bayrakdar’ın davası hakim olmadığı için ertelendi. Kent savunucuları duruşma öncesinde açıklama yaptı: ‘Yargılanması gereken Topbaş ve Hakan Kıran’ın beton martısıdır!’ İstanbul’un Kabataş sahilinde başlatılan beton kazıklı deniz dolgusu ve beton meydan içeren
Kabataş Martı Projesi, Kabataş Fındıklı sahilini yok etti. Artık ne Boğaz görünüyor, ne de sahilde oturacak yer kaldı. Projenin mimarı Hakan Kıran’ın, projeye karşı çıkanlara, beton martı diyenlere dönük açtığı davalar görülmeye başlanırken sahil bu esnada adım adım betonlaşıyor. Kabataş’a deniz ulaşımı artık yok, dolayısıyla halkın ulaşım hakkı engelleniyor. Kent
İstanbul Kabataş’da devam eden Martı Projesi’nin ‘mimar’ı Hakan Kıran, proje ve kendisi hakkında politeknik.org.tr’de çıkan yazı ve haberleri gerekçe göstererek Politeknik Derneği ve Politeknik YK Sekreteri Ersin Kiriş hakkında suç duyurusunda bulundu. Kamu yararı taşımayan, teknik olarak Kabataş’a ve İstanbul’a zarar verecek olan ve 3 yıla varan inşaatı boyunca halkın
İstanbul Kent Savunması, Kabataş İskelesi’ni yıkarak yapılmaya başlanan beton Martı Projesi’nin mimarı Hakan Kıran’a yeni yıl hediyesi olarak beton hediye etti. Projenin getireceği yıkımı kamuoyuna duyuran, kent suçu projeyi teşhir eden ve mesleki sorumlulukları hatırlatan yaşam savunucusu mühendislere, mimarlara dava açan Hakan Kıran’a basın açıklamasıyla cevap verildi: “Betona beton, beton
İstanbul deyince aklıma martı gelir Yarısı gümüş, yarısı köpük Yarısı balık yarısı kuş Bedri Rahmi Eyüboğlu Kentsel Mekânın Dubaileştirilmesi Dubaileşme ya da Dubaileştirilme[1] literatüre çok yakınlarda giren bir kavram. Bir zamanların mütevazı balıkçı kasabası ve kaçakçıların sığınağı Dubai’nin, Körfez sermayesi tarafından keşfiyle, gösterinin ve imajın ölçütünün şirazesinden çıktığı, tüketim çılgınlığının
Karşı darbenin saldırganlığının içinde kalan bir mücadele var bugünlerde İstanbul’da.. Kabataş İskelesi’nin yıkımı ve yerine yapılmak istenen Martı Projesi.. Karşısında da darbe girişiminden iki gün sonra herkesin sokağa çıkmakta tereddüt ettiği bir anda iskeleleri için imza toplamaya devam eden kent savunucuları ve “İskelemiz kapatılamaz” diyen İstanbullar Dünyanın en hızlı değişen
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Kabataş İskelesi’ni kapatarak hayata geçirmeye çalıştığı deniz dolgusu, meydan düzenlemesi, otopark, martı şeklinde istasyon binasını içeren “Martı Projesi’nin yol açacağı tahribatı teknik olarak maddeler halinde açıklamıştık. Madde madde Martı Projesi’yle Kabataş talanı – Politeknik Boğaz’da tarihi kıyı çizgisinin parçası olan Kabataş’a İBB tarafından yapılmak istenen martı şeklinde
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından ‘Kabataş Transfer Merkezi’ olarak sunulan ve denizi doldurarak yapılmak istenen mega inşaat Martı Projesi’ne karşı İstanbullular yarın saat 18.00’de iskelede buluşuyor: #KabataşaDokunma İstanbul’da Kabataş iskeleleri ve Kabataş Meydanı’nı kapsayan yeni beton dolgu projesi nedeniyle kapatılmak istenen iskelelere İstanbullular sahip çıkıyor. İstanbul Kent Savunması; denize dolgu, kıyı
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kabataş Martı Projesi için 28 Temmuz’dan itibaren iskelenin kapatılacağını ilan etti. ‘Kabataş Transfer Merkezi’ olarak sunulan Martı Projesi denize dolgu, kıyı çizgisine martı şeklinde yapı öngörüyor. Dolmabahçe-Fındıklı kara ulaşım trafiği beton dalış tünelleriyle yeraltına alınıyor. Kabataş’a 83 bin metrekarelik beton bir meydan yapılıyor. Peki İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin