İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Kabataş ve Fındıklı’nın geleceğini gündemine aldı. İBB, yaptığı anket ile Kabataş için İstanbulluların taleplerini topladı. Aralarında Politeknik’in de yer aldığı meslek insanları, bilim insanları topluluğu ile 15 Eylül’de Kabataş Çalıştayı yaptı. Çalıştayın devam edeceği de belirtildi. Kabataş Martı Projesi’nin yarattığı tahribatın ardından bütünleşik bir kent-kıyı ilişkisini
Yerel seçim yaklaşıyor. İstanbul’a Binali Yıldırım ile hazırlanan AKP iktidarı, on yıllardır yönettiği ve örselediği İstanbul için hala vaatlerde bulunuyor. Geçmiş seçimlere meze yaptıkları, İstabulluların milyonlarının çöpe atıldığı, ulaşım hakkının gasp edildiği Kabataş İskelesi’ni havadan görüntüledik. Kabataş İskelesi, milyonlarca İstanbullunun her gün kullandığı, deniz, demiryolu ve karayolu ulaşımının kavuştuğu
İstanbul Kabataş’ta devam eden Martı Projesi’nin ‘mimar’ı Hakan Kıran’ın, kamu yararı taşımayan ve kente zarar veren projeye karşı bilgilendirme yapan Politeknik hakkında açtığı dava 24 Ekim’de Çağlayan’da görülecek. Kent savunucuları dava öncesinde saat 09.45’te adliye önünde açıklama yapacak. İstanbul Kabataş İskelesi’nin yerine denize dolgu, meydana beton planıyla yapılmakta olan ‘Martı
İstanbul Kabataş sahilini kazıklarla dolduran Martı Projesi’ne karşı mücadele edenlere, projenin mimarı Hakan Kıran tarafından açılan davalar başladı. Cihan Uzunçarşılı Baysal hakkında açılan dava bugün (13 Temmuz) Çağlayan Adliyesi’nde görüldü: Betona beton demeye devam! İstanbul’un Kabataş sahilinde başlatılan beton kazıklı deniz dolgusu ve beton meydan içeren Martı Projesi’nin yaratacağı tahribatı
İstanbul Kabataş’da devam eden Martı Projesi’nin ‘mimar’ı Hakan Kıran, proje ve kendisi hakkında politeknik.org.tr’de çıkan yazı ve haberleri gerekçe göstererek Politeknik Derneği ve Politeknik YK Sekreteri Ersin Kiriş hakkında suç duyurusunda bulundu. Kamu yararı taşımayan, teknik olarak Kabataş’a ve İstanbul’a zarar verecek olan ve 3 yıla varan inşaatı boyunca halkın
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Martı Projesi için Kabataş İskelesi’ni ulaşıma kapattı. Peki Kabataş’da bundan sonra ne yaşanacak? Sorunun cevabına ilk günden itibaren yanıt alınmaya başlandı bile. Kabataş’ta trafik kilitlendi, bugün sabah (12 Ağustos) ise onlarca yıllık çınar ağacı kesildi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından ”Kabataş Martı Projesi” adı verilen proje için
İstanbul Kent Savunması, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Kabataş İskelesi üzerine yapmayı planladığı “Martı Projesi”ne karşı, toplanan imzalarla birlikte basın açıklaması yaptı: Kabataş’ı terkedin, beton martı istemiyoruz! İstanbul Kent Savunması (İKS), İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Kabataş Martı Projesi’nin inşaatı nedeniyle 10 Ağustos’ta deniz trafiğine kapatılacağını duyurduğu Kabataş İskelesi önünde basın açıklaması yaptı. İki
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından ‘Kabataş Transfer Merkezi’ olarak sunulan ve denizi doldurarak yapılmak istenen mega inşaat Martı Projesi’ne karşı İstanbullular Kabataş İskelesi’ne sahip çıktı. İstanbul’da Kabataş İskelesi’ne yapılmak istenen “Martı Projesi” ile iskelenin, kıyı çizgisinin, tarihi silüetin, ulaşım hakkının zarar görmesini engellemeye çalışan İstanbul Kent Savunması’nın (İKS) iskele mücadelesi sürüyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Kabataş İskelesi’ni kapatarak hayata geçirmeye çalıştığı deniz dolgusu, meydan düzenlemesi, otopark, martı şeklinde istasyon binasını içeren “Martı Projesi’nin yol açacağı tahribatı teknik olarak maddeler halinde açıklamıştık. Madde madde Martı Projesi’yle Kabataş talanı – Politeknik Boğaz’da tarihi kıyı çizgisinin parçası olan Kabataş’a İBB tarafından yapılmak istenen martı şeklinde
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından ‘Kabataş Transfer Merkezi’ olarak sunulan ve denizi doldurarak yapılmak istenen mega inşaat Martı Projesi’ne karşı İstanbullular yarın saat 18.00’de iskelede buluşuyor: #KabataşaDokunma İstanbul’da Kabataş iskeleleri ve Kabataş Meydanı’nı kapsayan yeni beton dolgu projesi nedeniyle kapatılmak istenen iskelelere İstanbullular sahip çıkıyor. İstanbul Kent Savunması; denize dolgu, kıyı
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kabataş Martı Projesi için 28 Temmuz’dan itibaren iskelenin kapatılacağını ilan etti. ‘Kabataş Transfer Merkezi’ olarak sunulan Martı Projesi denize dolgu, kıyı çizgisine martı şeklinde yapı öngörüyor. Dolmabahçe-Fındıklı kara ulaşım trafiği beton dalış tünelleriyle yeraltına alınıyor. Kabataş’a 83 bin metrekarelik beton bir meydan yapılıyor. Peki İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin
İstanbul’un en önemli ulaşım merkezlerinden biri olan Kabataş’ta “Doldurulmuş Martı” projesi ile yeni bir şantiye alanının yaratılmasına ve ulaşımın felç olmasına karşı imza kampanyası başlatıldı İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından Kabataş’ta transfer merkezi yapmak amacıyla “Martı Projesi” adı verilen yeni bir proje hazırlanmıştı. Proje kapsamında denizin içi doldurularak martı şeklinde bir