İstanbul Büyükşehir Belediyesi, kentin tahrip ve tehdit edilen alanlarını tespit etmek için çalışma başlattı. İBB’ye göre sadece 3. Havalimanı, Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Köprü için 18 milyon ağaç kesildi. İstanbul yüzölçümünün yüzde 24’ü inşaat tehdidi altında. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığı Şehir Planlama Müdürlüğü’nün yürüttüğü
HDP İstanbul Milletvekili Oya Ersoy’un Osmangazi Köprüsü ve 3.Köprü araç geçiş sayıları hakkındaki soru önergesini cevaplayan Ulaştırma Bakanlığı, 2018 yılında, araç geçiş garantisi yıllık 49 milyon 275 bin olan 3. Köprü’den 13.796.911 araç geçtiğini, yıllık 14 milyon 600 bin araç geçiş garantisi verilen Osmangazi Köprüsü’nden ise 9 milyon 98 bin
İstanbul’un Kuzey Ormanları’nda büyük tahribat yaratan 3. Köprü ve Kuzey Otoyolu’nun ardından, otoyol aksına giden ara yollar genişletiliyor. İBB, Zekeriyaköy’de onlarca ağacı kesti. İstanbul’da, kente temiz hava ve yaşam kaynağı sağlayan Kuzey Ormanları’na yapılan mega projeler, yancı projelerle birleştikçe Kuzey’deki tahribat artıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Zekeriyaköy 1. Cadde, Kilyos Caddesi
Türkiye’nin en büyük şirketi hangisi? 37 milyar TL net satışı ile Botaş mı? Yanılıyorsunuz, Karayolları Genel Müdürlüğü. Yaratmış olduğu 58 milyar TL’lik gelir ile Botaş’tan daha büyük. Karayolları Genel Müdürlüğü bir şirket olsaydı, bir holding olurdu. Geçen hafta “iki köprünün üçüncüyü doyuramadığı” haberleri medyaya düştü. Ardından üçüncü köprüye “Yüzde 23
Boğaziçi Köprüsü’nde trafiğin yoğun olduğu saatlerde uygulanan ve sıkışık yöndeki trafiği kısmen rahatlatan ek şerit uygulaması, araçları 3. Köprü ve Avrasya Tüneli’nden geçmeye zorlamak için kaldırıldı. Bilim dışı projelerle İstanbullular her türlü çileye mahkum ediliyor. Halk geçmese de yeni projeler nedeniyle şirketlere para ödüyor. İstanbul’da Hazine garantisi ile yapılan 3.
Kuzey Ormanları Savunması ve Şehir Plancıları Odası İstanbul Şubesi tahrip edilme tehdidi altındaki Belgrad Ormanları’nın su bentlerine gezi düzenliyor. Kuzey Ormanları Savunması (KOS) ve Şehir Plancıları Odası (ŞPO) İstanbul Şubesi, mega projelerin kıskacındaki Belgrad Ormanı’nı yakından izlemeye devam ediyor. KOS ve ŞPO, 30 Ekim Pazar günü, 3. Köprü başta olmak üzere
Biliyorsunuz, 14 yıldır ülkeyi tek başına yöneten AKP büyük(!) eserler yaptı. Boğaz’a üçüncü köprüyü taktı, Marmaray’ı yaptı, şimdi sırada Avrasya Tüneli var. Aralıkta açılacak. Köprüler üzerine tane tane anlattığım yazılarımı Bilal bile okudu. Sizlere ve Bilallere yine köprü ve tünel yazacağım. Yazacağım da, bildiklerimi teyit etmek için resmi bilgilere ulaşamıyorum.
İstanbul’un Kuzey Ormanları’nda doğal yaşam alanlarını ve yaşam havzasını tahrip ederek inşa edilen, geçtiğimiz hafta açılışı gerçekleştirilen 3.Köprü ve kuzey çevre yolu aynı zamanda fahiş geçiş ücretleriyle de halkı soyuyor. İstanbul’un ekolojisini belirleyen Kuzey Ormanları’na zarar veren ve temiz hava, su havzalarının üzerine inşa edilen 3. Köprü ile kuzey çevre yolunda
Hafta sonu 3. Köprü’de vatandaşlar ‘selfie’ çılgınlığına kapılınca trafik felç olmuştu. Kuzey Marmara Ormanları, 250 milyon ağaç ve su havzalarına doğru ‘betonlaşma’ ve ‘yeni rant alanı üretme’ tehdidi gibi uzanan 3. Köprü’nün emniyet şeridinde arabalarını durdurup, halay çekenlerin mutluluğu ekranlara yansımıştı. Son bir haftada ne Antep’te IŞİD saldırısında bedenleri plastik
“Üçüncü köprü bir cinayettir!” (R. T. Erdoğan, İBB Başkanı, 2 Mayıs 1995) R. Tayyip Erdoğan 1995 yılında İBB başkanı iken dönemin başbakanı Tansu Çiller 3. köprü konusunu gündeme getirdiğinde, “üçüncü köprü bir cinayettir” ifadesi ile bu tasarıya karşı çıkmışken bugün gerçekleşen bu “cinayet”in kutlamasını yapmaktadır. İBB başkanı olarak Tayyip Erdoğan,
“26 Ağustos 2016 tarihinde AKP isimli sermaye partisinin milyonlarca insanımızın vergilerini çalarak inşa ettiği, başta Kuzey Ormanları olmak üzere Trakya ve İstanbul bölgesine büyük zararlar veren 3. Köprü halkın büyük katılımı ve coşkusuyla kapatıldı. Betonlaştırılan ormanlık alanlara insanlar ellerindeki fidanları dikti. Fidan dikiminin ardından Kuzey Ormanları köyleri tarafından doğa festivali
Kuzey Ormanları Savunması, İstanbul’un kuzeyinde inşa edilen ve yarın AKP şovuyla açılacak 3. Köprü’ya karşı eylem yaptı. Yaşam savunucuları, milyonlarca ağaç kesilerek yapılan projenin ulaşım değil, emlak projesi olduğunu, İstanbul’un sorunlarına çare üretmeyeceğini, yeni krizler oluşturacağını bir kez vurguladı: “Mega proje barbarlığını durduracağız” Kuzey Ormanları Savunması’nın (KOS) İstanbul’a temiz hava
İstanbul’un Kuzey’inde doğal yaşam alanları, orman ve su havzası üzerine yapılan, AKP-Saray iktidarı tarafından gerdanlık olarak tariflenen 3. Köprü’nün açılışı öncesinde Kuzey Ormanları Savunması Galatasaray Meydanı’na eylem çağrısı yaptı: “Gerdanlık değil, barbarlık!” Kuzey Ormanları Savunması (KOS) İstanbul’un geleceğine sahip çıkmaya devam ediyor. Yaşam savunucuları, İstanbul ekolojisinin belirleyeni, İstanbul’un orman ve
Kuzey Ormanları’nda milyonlarca ağaç kıyımıyla devam eden Kuzey Marmara Otoyolu projesinin son etabının ihalesini Saray’ın havuz şirketleri Cengiz, Limak, Kolin aldı İstanbul’un kuzeyinde orman, tarım ve temiz su havzasında kıyım yapılarak ilerleyen 3. Köprü’yü de içeren Kuzey Marmara Otoyolu projesinin ihalesi sonuçlandı. Karayolları Genel Müdürlüğü’nce ihaleye açılan 3. Boğaz Köprüsü
TMMOB’ye bağlı meslek odaları tarafından, 3. köprü otoyolunun imar planına karşı açılan davada bilirkişi raporu geldi. Raporda planın planlama ilkelerine, şehircilik esaslarına ve kamu yararına uygun olmadığı belirtildi Diken’den Rıfat Doğan’ın haberine göre İstanbul 8’inci İdare Mahkemesi tarafından atanan dört bilirkişi 1/5 bin ölçekli Kuzey Marmara Otoyolu Beykoz -Riva/İshaklı Geçişi İmar
Yaşam savunucuları, İstanbul’un yaşam kaynağı olan Kuzey Ormanları’nı hançerleyen 3. Köprü’nün şantiyesine girdi: “Bu katliam duracak, Kuzey Ormanları direnecek!” İstanbul’un kuzeyinde temiz su havzalarını, ormanlarını, canlılarını, ekolojisini talan eden 3. Köprü ve yol güzergahına karşı mücadele devam ediyor. Kuzey Ormanları Savunması’nın çağrısıyla bugün (13 Aralık) 3. Köprü şantiyesine giren yaşam
Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu 3. Köprü Projesi’nin ÇED muafiyet kararını bozdu. Karar, İstanbul’un Kuzey Ormanları’nı hançerleyen projeyi hukuki olarak da kaçak ilan etti. Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu (DİDDK), Danıştay 14. İdare’nin 3. Boğaz Köprüsünün ÇED’den muaf tutulmasının yolunu açan kararını oybirliği ile bozdu. Doğan Haber Ajansı’ndan Ezgi Çapa’nın
Kuzey Ormanları Savunması, 3 Köprü bağlantı yolları için hazırlanarak İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nde görüşülmeye başlanan 1/5000’lik imar planlarını İstanbul Büyükşehir Belediyesi önünde protesto etti. Yaşam savunucuları, Kuzey Ormanları’nda yapımına başlanan proje nedeniyle katledilen ağaçları belediye önüne bıraktı: “Biz bu ağaçları taşıdık, siz vebalini taşıyamazsınız” Kuzey Ormanları Savunması (KOS), İstanbul’un kuzeyinde
İstanbul’da Kuzey Ormanları’nın içine yapımı devam eden 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu inşaatında gerçekleştirilen dinamit patlamaları nedeniyle ev ve işyerleri zarar gören Gümüşdere köylüleri şantiye yolunu kesti. Köylüler, hafriyat kamyonlarının köyden geçmesine izin vermeyeceklerini belirterek yeni bir güzergah bulunacağı sözünü alana kadar yolu açmadı. Kuzey Ormanlarını katlederken dış kredi
Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul Anadolu ve Avrupa Yakası’nda 3.Köprü projesi ile bağlanan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin bazı bölümlerinin ihalesini iki ay erteledi. İstanbul’un Kuzey Ormanları içine yapılan ve doğal yaşam alanlarını katleden 3.Köprü’nün iki yakadaki devamı olan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin Kurtköy-Akyazı ve Kınalı-Odayeri bölümlerin yapım ihalesi Ulaştırma Bakanlığı’nca ikişer ay