Ek şerit uygulaması kalktı, nafile: Köprü-tünel zararı 1,7 milyon TL

Boğaziçi Köprüsü’nde trafiğin yoğun olduğu saatlerde uygulanan ve sıkışık yöndeki trafiği kısmen rahatlatan ek şerit uygulaması, araçları 3. Köprü ve Avrasya Tüneli’nden geçmeye zorlamak için kaldırıldı. Bilim dışı projelerle İstanbullular her türlü çileye mahkum ediliyor. Halk geçmese de yeni projeler nedeniyle şirketlere para ödüyor. İstanbul’da Hazine garantisi ile yapılan 3. Köprü ve Avrasya Tüneli için her gün halkın cebinden 1 milyon 715 bin TL çıkıyor.

İstanbul’un trafik sorunu yeni bir boyut kazandı. Boğaziçi Köprüsü’nde (1. Köprü) ve 2. Köprü’de trafiğin yoğun olduğu saatlerde uygulanan ek şerit uygulaması kaldırıldı. Uygulama, günlük araç geçişi garantisi verilen 3. Köprü ve Avrasya Tüneli’nin kullanımı arttırmak için yapıldı. 3. Köprü ve Avrasya Tüneli’nden şu an garanti edilen araç sayısının çok altında araç geçiyor ve halk her gün zarara uğratılıyor.

Geçiş ücretleri fahiş
Kullanımı azaltılmaya çalışılan Boğaziçi Köprüsü ve 2. Köprü 7 TL araç geçiş ücretine sahipken, araçların yönlendirilmeye çalışıldığı 3. Köprü 9,90 TL, Avrasya Tüneli ise 16,60 TL geçiş ücretine sahip. Üstelik Avrasya Tüneli ve 3. Köprü’de hem Anadolu, hem Avrupa yönüne geçişte ücret alınıyor. Boğaziçi Köprüsü ve 2. Köprü’de sadece tek geçişte ücret alınıyor.

Boğaziçi Köprüsü ve 2.Köprü’den geçen toplam araç sayısının yarısının yeni projelerden geçmesi garanti edilmiş
3. Köprü ve Avrasya Tüneli projeleri yapılmadan önce Boğaziçi Köprüsü ve ve 2. Köprü’den toplam günlük ortalama 420 bin araç geçiyordu. 3. Köprü ve Avrasya Tüneli projeleri için şirketlere verilen günlük ortalama geçiş garantisi toplamda 203 bin 500 araç. AKP iktidarı Boğaziçi ve 2. Köprü’den geçen araçların neredeyse yarısını şirketlerin yaptığı 3. Köprü ve Avrasya Tüneli’nden geçirmek için şirketlere garanti vermiş oldu. AKP iktidarı halkın geçeceği köprüye de karar verdi. Yeni projelerden geçilmemesi durumunda verilen garanti araç geçiş sayısı tutmadığı için fark yine halkın cebinden çıkıyor.

Avrasya Tünelinde günlük zarar 627 bin TL
Avrasya Tüneli projesini yapan Yapı Merkezi ve SK E&C firmalarının ortaklığı ile kurulan Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş.’ne (ATAŞ) Hazine tarafından günlük 68 bin 500 araç geçiş garantisi verilmişti. Avrasya Tüneli’nden günlük ortalama 30 bin 737 araç geçti. Günlük ortalamada eksik kalan 37.763 araç için Hazine’den yani halkın cebinden günlük yaklaşık 627 bin TL çıkıyor.

3. Köprü’de zarar daha büyük
3. Köprü’nün kullanılması için birçok zorunluluk getirilmişti. Şehirler Arası ve yük taşıyan TIR-Kamyon tipi araçların zorunlu güzergahı haline getirilmişti. Buna rağmen 3. Köprü’den günlük ortalama 25 bin 066 araç geçiyor. İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu yaptığı 3. Köprü için günlük 135 bin otomobil geçiş garantisi verildi. Hazine’den bu şirkete eksik kalan günlük ortalama 109.934 araç nedeniyle ödenen miktar günlük yaklaşık 1 Milyon TL. Yani halkın cebinden 3. Köprü için günde 1 milyon TL İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu’na aktarılıyor.

politeknik.org.tr