Kabataş projesi trafikle ve ağaç kesimiyle başladı, şimdi ne olacak?
Spread the love

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Martı Projesi için Kabataş İskelesi’ni ulaşıma kapattı. Peki Kabataş’da bundan sonra ne yaşanacak? Sorunun cevabına ilk günden itibaren yanıt alınmaya başlandı bile. Kabataş’ta trafik kilitlendi, bugün sabah (12 Ağustos) ise onlarca yıllık çınar ağacı kesildi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından ”Kabataş Martı Projesi” adı verilen proje için Kabataş İskelesi’ni dün (11 Ağustos) deniz ulaşımına kapattı. Denizi doldurarak 83 bin metrekarelik devasa beton bir meydan ve “transfer merkezi binası” inşa etmek isteyen İstanbul Büyükşehir Belediyesi halkın itirazlarına, toplanan 20 bin imzaya rağmen iskeleyi 2 yıl boyunca kapalı bırakacak süreci başlattı. Peki şimdi ne olacak?

Kabataş’ta ilk günden trafik kilitlendi
Deniz, raylı sistem ve karayolu taşımacılığı için buluşma noktası olan Kabataş’ta iskelelerin deniz ulaşımına kapatılmasının ardından Beşiktaş ve Karaköy’e yönlendirilen İstanbulluların çilesi ilk günden başladı. Kabataş’ta deniz trafiğinin kapatılması nedeniyle sabah saatlerinde karayolu trafiği kilitlendi.

Dalış tünelleri için tüm ağaçlar kesilecek mi?
Kabataş’ta bu sabah İBB’ye ait görevliler set altında proje alanında kalan tarihi çınar ağacını kesti. Ağacın neden kesildiğine dair henüz bir açıklama yok. Ancak, proje kapsamında karayolu trafiğini yer altına alacak beton dalış tünelleri için Fındıklı-Dolmabahçe arasındaki ağaçların kesilmesinin öngörüldüğü de İBB’nin bugünkü başlangıcıyla kesinleşmiş oldu.

kabatas_2

Foto: @pantepember

kabatas_3

Foto: Kemal Seref Ozkuyumcu

Martı Projesi nedir?
‘Kabataş Transfer Merkezi’ olarak sunulan Martı Projesi denize dolgu, kıyı çizgisine martı şeklinde yapı öngörüyor. Meydan altı ticari fonksiyona sahip galeriler ve 1000 araçlık otopark ile projelendiriliyor. Dolmabahçe-Fındıklı kara ulaşım trafiği beton dalış tünelleriyle yeraltına alınıyor. Kabataş’a 83 bin metrekarelik beton bir meydan yapılıyor.

politeknik.org.tr


Spread the love