Galataport projesi ihaleye çıktığı günden beri tepki toplayan, İstanbul’un en tartışmalı projelerinden birisi oldu. Projenin kıyı şeridini kamusal alan olarak düzenlemek yerine bir alışveriş merkezi olarak yeniden tasarlanması projeyi bir kent suçu olarak gören kent savunucularının eleştirilerinin en başında geliyor. Galataport toplumsal hafızadan ve İstanbulluların günlük pratiklerini ve ihtiyaçlarını karşılamaktan
“Yaşam politikaları üretmemiz lâzım. Ve bu politikaların mekânsal boyutunu atlamamamız lâzım.” Mücella Yapıcı İktidar Beyoğlu’na toplu saldırısını uzun süredir planladığı hatta nihayet oturttu, Beyoğlu Kültür Yolu’nu “festivalledi”. Geçmişi silen, bugünü zorlaştıran, geleceği belirsizleştiren yıkım, zengini zenginleştiren talan ve rant ve Beyoğlu’nu öteden beri bağrı bilmiş öteki seslerin buluşmasının engellenmesi dahil
İstanbul’da Salı Pazarı-Karaköy sahilini gasp eden, kente karşı işlenen en önemli suçlardan Galataport Kruvaziyer Limanı Projesi sessiz sedasız açıldı. İstanbul Salı Pazarı-Karaköy sahili, Türkiye Denizcilik İşletmeleri’ne (TDİ) ait kamusal yapı ve alanları 2013 yılında Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından 49 yıllığına Doğuş Holding ve Bilgili Holding’e devredilmişti. Kamu yararı taşımadığı için
Tarihi Paket Postanesi ve Karaköy Yolcu Salonu’nun yıkımına sebep olan Galataport Projesi’nde izni var denilen Koruma Kurulu yürütücü firmaya dava açtı. Kurulun izinsiz yıkım yapıldığını söylediği dava, yıkım iznini kimin verdiği sorusunu gündeme getirdi İstanbul’un Karaköy sahilini talan eden Galataport Projesi kapsamında Tarihi paket Postanesi ve Karaköy Yolcu Salonu’nun yıkımı
Danıştay Savcılığı, Galataport Projesi’nin imar planlarının bilirkişi raporunda belirtildiği gibi kıyı şeridini özelleştirerek kamuya kapatılacağı gerekçesiyle kamu yararı taşımadığı yönünde görüş bildirdi. Kamuoyunda “Galataport” olarak bilinen Salıpazarı Kruvaziyer Liman Alanı’na ilişkin, Başbakanlık Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından Şubat 2013 tarihinde hazırlanan “Koruma Amaçlı Nazım İmar Planı” ile “Koruma Amaçlı Uygulama İmar
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, ÇED toplantısı İstanbullular tarafından engellenen Galataport Projesi’nde “ÇED olumlu” kararı verdi. İstanbul Beyoğlu sınırları içinde bulunan Salı Pazarı-Karaköy sahilini Galataport Kruvaziyer Limanı Projesi’ni yapması ve 49 yıllığına işletmesi için Doğuş Holding’e devreden Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, projenin Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Raporu’na “olumlu” kararı verdi. Bakanlık web
Beyoğlu Belediyesi, daha önce mahkeme tarafından iptal edilen Beyoğlu Koruma Amaçlı Uygulama İmar Planı’nında Danıştay’ın yeni bilirkişi raporu istemesi üzerine mahkeme sürecini beklemeden eski planlarını uygulamaya başladığını duyurdu. Planın amacı Beyoğlu genelindeki Galataport ve Haliçport gibi mega projeleri bir an önce hayata geçirmek. Beyoğlu Belediyesi, Danıştay 6. Dairesi’nin Beyoğlu Koruma
Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu, Galataport Projesi’nin iptaline ilişkin açılan dava kararının iptaline ve projeyle ilgili yürütmenin durdurulmasına karar verdi. Mimarlar Odası, Şehir Plancıları Odası ve İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubeleri Galataport Projesi olarak bilinen Salıpazarı Kruvaziyer Liman Alanı Projesi’nin yürütmesinin durdurulması ve iptal edilmesi için Danıştay 6. Dairesi’nde dava
Galataport Projesi ÇED toplantısı 19 Ağustos Salı günü yapılacak. İstanbul Kent Savunması tüm İstanbulluları ÇED toplantısını protesto etmeye çağırıyor. İstanbul’da mega projeler bitmiyor. Halkın İstanbul’da yaşama hakkını elinden alan mega projelerden birisi de Galataport ismiyle bilinen Salıpazarı Kruvaziyer Liman Projesi. Projenin ÇED toplantısı 19 Ağustos Salı günü, saat 10.30’da Türkiye
Son yıllarda başlatılan kentsel dönüşüm çalışmalarıyla gündeme gelen 102 yıllık Haydarpaşa Garı’nın 28 Kasım günü çıkan yangında çatı katının tamamına yakını yandı. Yangının sebebi netleşmedi.