Seçime gidiyoruz, Temel yaşamsal ihtiyaçlara ulaşmanın zorlaştığı, ekonominin çöktüğü, TÜİK tarafından ‘ayarlanan’ enflasyonda dahi dünyada liste başına yerleştiğimiz ortamda. Hayat pahalılığı karşısında hızla yoksullaştığımız, buna karşılık patronların karını katladığı, vergi teşvikleriyle palazlandıkları bir ortamda. Meslek itibarımızın yok edildiği, emeğimizin değersizleştirildiği, yeni mezun genç meslektaşlarımızın mühendis mimar şehir plancıları asgari ücretinin
“Benim sorumluluğumda değildi”, “Konuyla ilgili herhangi bir görevlendirmem yoktu”, “Teknik olarak konuya hakim değilim”, “Uzmanlık alanım değil”, “Kimin görevi bilmiyorum”… Çorlu Halk Eğitim Merkezi’nde 5 Ekim’de görülen Çorlu Tren Katliamı Davası’nın 11. duruşmasında sarfedildi bu sözler. 8 Temmuz 2018’de Halkalı-İstanbul seferi yapan ve 25 kişinin yaşamını yitirdiği tren hattının sahibi
Çorlu Tren Katliamı Davası’nda 9’uncu duruşma 25 Ocak’ta Çorlu Halk Eğitim Binası’nda görülecek. Katliamın üzerinden 3 yıldan fazla zaman geçti, sorumlular yargılanmıyor, hakikat gizleniyor, yakınlarını kaybedenler adalet peşinde. Uzunköprü-Halkalı seferini yapan yolcu treni, 8 Temmuz 2018’de Tekirdağ’ın Muratlı ile Çorlu ilçeleri arasındaki Sarılar Mahallesi mevkiinde ray altında meydana gelen göçük
Çorlu Tren Katliamı 8 Temmuz 2018 tarihinde oldu. 25 kişi; arkadaş, eş, dost, evlat hayatını kaybetti. Ailelerin, yakınlarını kaybedenlerin acısı, acımız oldu. Mücadeleleri adaletli bir ülkede yaşayacağımız günlerin umudu oldu. Katliamın ardından, yargı sürecinin ilk adımlarından biri olan bilirkişi raporu hazırlandı. 33 sayfalık bilirkişi raporunu beş ‘mühendis’ hazırladı, imzaladı. 8
Ulaştırma Bakanlığı Çorlu tren katliamıyla ilgili rapor yayımladı. 25 kişinin yaşamını yitirdiği katliamı ‘inceleyen’ Ulaştırma Bakanlığı raporunda, bakım ve denetim faaliyetlerindeki eksiklere katliam olmamışçasına değindi, sorumluluk almadı, TCDD’ye öneriler verdi, halkla dalga geçti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Ulaşım Emniyeti İnceleme Merkezi 8 Temmuz 2018’de Tekirdağ Balabanlı-Çorlu istasyonları arasında 162. Km’de
Çorlu tren katliamının üzerinden 1 yıl geçti. Ulaşım projelerinde altyapı-üstyapı imalat, işletme ve bakım işleri, teknik gereklilikleri, şartnameleri sağlamakla yükümlü TCDD ve Ulaştırma Bakanlığı kurmayları katliam sonrası soruşturma kapsamına dahi alınmadı. Katliamla ilgili görülen davanın ilk duruşmasında yakınlarını kaybedenler darp edildi. Çorlu için adalet mücadelesi sürüyor. Uzunköprü-Halkalı seferini yapan yolcu
Çorlu Cumhuriyet Başsavcılığı, Çorlu’daki tren katliamıyla ilgili yürüttüğü soruşturmada, katliamın üst sorumlusu Ulaştırma Bakanlığı ve TCDD yöneticileri hakkında kovuşturmaya yer olmadığına karar verdi. Çorlu’daki tren katliamıyla ilgili soruşturma yürüten Çorlu Cumhuriyet Başsavcılığı, ‘’kusur ve ihmalimiz yok’’ diyerek sorumluluktan kaçan Ulaştırma Bakanlığı ve TCDD hakkında kovuşturmaya yer yoktur diyerek takipsizlik kararı
TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası, Tekirdağ Çorlu’da yolcu treninin raydan çıkmasına ve sonrasına ilişkin hazırlanan inceleme ve değerlendirme raporunu paylaştı. Raporda, olaydan sonra yapılan onarım işlerinin tekniğine uygun yapılmadığı, aynı yerde benzer olayların meydana gelmesinin kaçınılmaz olduğu belirtildi TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası, Tekirdağ Çorlu’da yolcu treninin raydan çıkmasına ilişkin inceleme ve
Uzunköprü-Halkalı seferini yapan yolcu treni, Tekirdağ’ın Muratlı ile Çorlu ilçeleri arasındaki Sarılar Mahallesi mevkiinde ray altında meydana gelen göçük nedeniyle raydan çıktı. Kaza sonucunda 360 yolculu trenin beş vagonu devrildi. İlk belirlemelere göre 24 kişi öldü, 76 kişi yaralandı. Katliamın meydana geldiği mevcut güzergahta hiçbir altyapı değişikliği yapılmadan üst yapı ‘yenilendi’.