Karadeniz yaylarında yaşayanların tepkilerine karşın sürdürülen “Yeşil Yol” çalışmaları sonrası şimdi de yaylalar imara açılmak isteniyor. Yaylaların mera statüsünün kaldırılacağı belirtiliyor. Karadeniz Sahil Yolu ve HES’ler ile kıyı şeridi ve dereleri tahrip edilen Doğu Karadeniz, son yıllarda yayla turizminin gelişmesi ile birlikte yaylalarını da kaybetme tehlikesi ile karşı karşıya. Geçtiğimiz
Geçtiğimiz sene yeşil yol projesi ile gündeme gelen Karadeniz yaylaları, bu sene Ayder üzerinden başlayan bir tartışmaya konu oldu. Rize’nin en popüler ve erişimi en kolay yaylalarından biri olan Ayder, Cumhurbaşkanı’nın Rize il danışma meclisinde yaptığı konuşma sonrası önemli bir tartışma başlığı olarak gündeme geldi. Erdoğan, özetle, Ayder’deki mevcut yapılaşma
Karadeniz, çok uzun zamandır doğal varlıklarını sermayeden korumaya çalışıyor. Enerji, maden ve inşaat projeleriyle yaylaları betonlaştırılıyor, dereleri kurutuluyor, dağları delik deşik ediliyor. HES’ler, sahil yolu, maden arama faaliyetleri, “yayla turizmi” geçmişten bugüne uzanan yıkımları özetliyor. Dereleri kurutanlar bugün Cerattepe’de maden faaliyetleriyle, Kavrun yaylasında “yeşil yol” ile katliamı sürdüyor. Son olarak
Doğu Karadeniz’de “Yeşil Yol” projesinin yapımına yeniden başlandı. Bölge halkı yaylaların iş makinalarıyla tahrip edilmesine engel oldu, 11 kişi gözaltına alındı. Karadeniz yaylalarında “turizm” projesi olarak sunulan ve doğal orman alanlarına, meralara, yaşam alanlarına genişletilmiş yollar getiren “Yeşil Yol” projesinin yapımına yeniden başlandı. Geçtiğimiz yıl direnişle durdurulan Çamlıhemşin’in Yukarı Kavron
Danıştay, Tema Vakfı tarafından Yeşil Yol Projesi’ni de kapsayan Karadeniz Bölgesi’ndeki 6 ilin Çevre Düzeni Planı için açılan davada yürütmeyi durdurma kararı verdi Radikal’in haberine göre; Rize, Artvin, Trabzon, Gümüşhane, Giresun ve Ordu illerindeki vadilerin doğal varlıklarının değerlendirildiği 1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı, 2011 yılının Ağustos ayında dönemin Çevre ve
“Yeşil Yol” Projesi’nin Samistal-Kavrun Yaylası arasındaki 9 kilometrelik bölümünün yapımı 42 gün sonra jandarma ablukası altında yeniden başlatıldı. Yaylalardaki doğal yaşam alanlarını tahrip eden projeyi istemeyen halk katliamı durdurmak için nöbetini sürdürüyor. Karadeniz Bölgesi’nde 8 ilin yaylalarını kapsayan 2 bin 600 kilometrelik “Yeşil Yol” Projesi halkın tepkisine rağmen yapılmaya çalışılıyor.
Betonda ot yetişmeyeceğine göre, bu yol yeşil olamaz! O halde, yaratılmak istenilen bir yanılsamayla karşı karşıyayız. Yanılsama: 2600 km boyunca bozulacak yaşam alanları! Doğu Karadeniz dağlarının en güzel bölümü deyince Kaçkarlar gelir akla. Her dağcının rüyası olan bu dağların bir de en yüksek yeri vardır ki, adına Kaçkar derler. 3937
Son günlerde Karadeniz halkının direnişle karşıladığı Yeşil Yol Projesi’nin ihalelerinin büyük bir kısmının AKP’nin havuz şirketleri Cengiz Holding ve Kolin Holding’e verildiği ortaya çıktı. Karadeniz Bölgesi’nde 8 ilin yaylalarını birleştirmek için başlatılan ve doğal yaşam alanlarını tahrip ettiği için bölge halkının direnişiyle karşılan Yeşil Yol Projesi’nin ihalelerininin altından Cengiz İnşaat
Yeşil Yol Projesi’ne karşı direnişler büyürken, projenin Avusor-Haczane kısmı için Rize İdare Mahkemesi yürütmeyi durdurma kararı aldı. Karadeniz’de Samsun’dan Artvin’e, 8 ilin yaylalarını birbirine bağlayacak 2 bin 600 kilometre uzunluğundaki Yeşil Yol projesine karşı direniş devam ederken, Rize İdare Mahkemesi dün (13 Temmuz) projenin Avusor-Haczane kısmının yürütmesini durdurdu. Fırtına İnisiyatifi’nin
Yeşil Yol Projesi’ni istemedikleri için saldırıya uğrayan Samistal Yaylası köylülerine sahip çıkan, doğayı katleden Yeşil Yol projesine dur diyen binlerce yaşam savucusu Taksim Galatasaray’a yürüdü. Karadeniz Bölgesi’nde 8 ilin yaylalarını birleştirmek için başlatılan ve doğal yaşam alanlarını tahrip ettiği için Rize Çamlıhemşin’de halkın direnişiyle karşılanan Yeşil Yol projesine karşı bugün (12 Temmuz)