Çevre Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi, Marmara Denizi`nde meydana gelen müsilajın (deniz salyası) önlenmesi konusunda acil eylem planı hazırlanması için öneriler yaptı. Marmara Denizi’nde atık sular nedeniyle organik kirliliğin artması sonucu hızla çoğalan müsilaj yayılmaya devam ediyor. Çevre Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi konuyla ilgili acil eylem planı hazırlanması gerektiğini vurgulayarak önerilerini
Çevre Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi son dönemde Marmara Denizi`nde Marmara Denizi`nde deniz salyasının (müsilaj) sıkça görülmesinde, atık sular nedeniyle organik kirliliğin artmasının ve yükselen deniz suyu sıcaklıklarının bu canlıların üremesi için en elverişli koşulları sağlamasının etken olduğunu açıkladı. Çevre Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi, son aylarda Marmara Denizi kıyısında bulunan kentlerde,
Jeofizik mühendisi deprem bilimci akademisyen Dr. Savaş Karabulut, iktidarın Haziran’da temelini atacağını dile getirdiği Kanal İstanbul projesinin yaratacağı etkileri 30 madde halinde sıraladı. İstanbul kentinin ihtiyaçları yerine inşaat sermayesinin ihtiyaçlarının esas alındığı, kentin doğal varlıkları üzerinden yeni bir sermaye birikim süreci inşa etmeyi hedeflenen Kanal İstanbul projesine itirazlar bitmiyor. Jeofizik
Pandemi günlerini yaşıyoruz, farklı farklı koşullarda. Yapıların niteliği, sokakla kurduğu ilişkiler, balkonlar, bahçeler, yerleşim alanlarındaki boşluklar, yeşil akslar, parklar hiç olmadığı kadar konuşuldu bu dönemde. Parklar, kentte yerelin en önemli kamusal alanlarından biridir, odaktır. Kentlinin sosyal iletişiminin sağlandığı, özgürleştirici, demokratik mekanlardır, kapsayıcıdır, eşitlikçidir, herkese açıktır. Yerelde yaşayanı oraya ait hissettirir,
Mimar Doç. Dr. Gül Köksal, kamu kaynaklarının kullanıldığı büyük projeleri “kent suçu” olarak değerlendiriyor. Bu suçun yöntemini ise “Bu projelerde görev alan kişilere, mimarlık ofislerine kamuoyuyla bilgi paylaşamayacakları yönünde şartlar koşulup, imzalar attırılıyor” diyerek anlatıyor. Son yıllarda “kent suçları” diye anlatılan tahrip ve yıkımların failleri şirketler mi? Suç olarak değerlendiriliyorsa
Koronavirüs Dünya’da yayılmaya devam ediyor. Halk kendi dayanışma ağlarını kuruyor. ‘3 Boyutlu Destek Covid-19 Kolektif Üretim Hareketi’ bu dayanışma ağlarından biri, 3D yazıcılarla koruyucu sağlık ekipmanları üretimini hedefliyor. Koronaviriüs Dünya’nın pek çok ülkesinde yayılıyor. İktidarlar halk sağlığını koruyamadığı gibi, virüsün sonuçlarına karşı sermayeyi kurtarmaya çalışıyor. Kapitalizmin yıkıcı sonuçları çıplak haliyle
İstanbul’a vereceği zararlar bilimsel verilerle ortada olan kanal projesinin referandumu yapılamaz. İstanbul’un yaşam alanları, suyu, nefesi seçim konusu edilemez. Bu proje İstanbul’un ihtiyacı değil, inşaat sermayesinin besleneceği kapsamlı bir emlak projesi. İstanbul’un en önemli gündemi Kanal İstanbul projesi desek yanlış olmaz. 2011 yılında Tayyip Erdoğan’ın seçim projesi olarak ilan ettiği
İstanbul Boğaziçi ile ilgili yetki düzenlemesi tartışması devam ediyor. Bakanlık “yasa hazırlığı yok” dese de büyükşehirler konusunda yetki tırpanı hazırlıkları sürüyor. Peki halihazırda Boğaziçi’nde yetki kimde, kime aktarılmak isteniyor? İstanbul Boğazı ve çevresinin imar yetkisinin İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden (İBB) alınarak Cumhurbaşkanlığı tarafından atanacak kurullara devredileceğine dair kulis bilgileri basında yer
AKP iktidarı, Yap-İşlet-Devret projelerinin yarattığı ekonomik yükü, fahiş geçiş ücretlerini silikleştirmek için projeleri yanıltıcı ‘bilgi’lerle güzellemeye devam ediyor. Anadolu Ajansı ile hiçbir hesap göstermeden basına servis edilen görsellerde paralı İstanbul – İzmir otoyolu kullanıldığında zaman tasarrufundan 228 TL, akaryakıt tüketiminden ise 76 TL tasarruf edileceği, toplam tasarrufun ise 304 TL
“Senin yerinde olsam habere ‘İstanbul’da kıyıya paralel hatlarda deniz işletmeciliğinden yararlanmak şart’ şeklinde bir girişle başlarım” diyor emekli Yıldız Teknik Üniversitesi Ulaştırma Anabilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Zerrin Bayraktar. Söyleşimiz esnasında aklımdan girizgah olarak geçen en vurucu cümleyi kendisi öneriyor bana. Son haftalarda İstanbul Deniz Otobüsleri’nin (İDO) seferlerini durduracağı
Türkiye Ormancılar Derneği 26 Eylül Dünya Çevre Sağlığı Günü’nde hazırladığı bildiriyle, kirlilik ve orman talanına karşı önlem alınmaz ise toplu ölümlerin yaşanacağına dikkat çekti. Türkiye Ormancılar Derneği 26 Eylül Dünya Çevre Sağlığı Günü dolayısıyla Türkiye Çevre Sağlığı Görünümü Bildirisi hazırladı. Bildiride, yaşanan orman ve çevre talanının devam etmesi halinde, 2023
Beyaz Baretin Kadrajı sloganı ile düzenlenen ‘Mühendis Mimar Şehir Plancılarının Gözünden Çalışma Yaşamı’ fotoğraf sergisi 23 Mayıs’ta yapılacak açılış gecesiyle İstanbul’a taşınıyor. Politeknik’in, Beyaz Baretin Kadrajı sloganı ile düzenlediği ‘Mühendis Mimar Şehir Plancılarının Gözünden Çalışma Yaşamı’ fotoğraf sergisinin yeni durağı İstanbul. Seçici kurul tarafından belirlenen 46 fotoğrafın yer aldığı sergi,
Kanal İstanbul, İstanbul’un ormanlık alanlarını, tarım arazilerini, yeraltı ve yerüstü su havzalarını, havasını ve doğal yerleşim alanlarını ‘ulaştırma’ projesi adı altında imara açarak yok edecek. Kanal İstanbul’un yaratacağı tahribatı made madde anlatmaya devam ediyoruz. Su varlıkları zarar görecek Yeraltı/yerüstü su havzalarını tahrip edecek Kanal İstanbul Küçükçekmece Gölü, Sazlıdere ve Durusu
İstanbul’da CHP’li Büyükçekmece Belediyesi’nde “erkek plancı alacağız” denilerek işten çıkarılan şehir plancısı Büşra Kaleli için belediye önünde buluşan kadınlara özel güvenlik saldırdı, engellemelere rağmen kadınlar basın açıklamasını gerçekleştirdi İstanbul Büyükçekmece Belediyesi’nin taşeron şirketi Master Gayrımenkul ve Şehircilik Hizmetleri‘nden kadın olduğu için işten çıkarılan şehir plancısı Büşra Kaleli için TMMOB İstanbul
İstanbullular, kenti her yağmurda sular altında bırakan İstanbul Büyükşehir Belediyesi önünde eylem yaptı. Kuzey Ormanları Savunması, son iki haftada yaşanan yağışlarda üst üste sel altında kalan İstanbul’u afet kenti haline getirenlerden hesap sormak için dün (30 Temmuz) İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin önünde eylem yaptı. İstanbul halkı, kenti betonlaştıran, suyun emileceği toprak
İstanbul dolu yağışı ve fırtına nedeniyle yine alt üst oldu. Dün (27 Temmuz) akşam saat 17.30 civarında başlayan dolu yağışıyla birlikte toplu ulaşım yine durma noktasına geldi, Avrasya tüneli kapandı, deniz seferleri durduruldu. Beton projelerle tahrip edilen Taksim, Kabataş başta olmak birçok yer sular altında kaldı. Haydarpaşa’da vinç devrildi, Şişli’de
TMMOB İstanbul İl Koordinasyon Kurulu, İstanbul’da deprem durumunda acil toplanma alanı olarak belirlenen alanlarındaki yapılaşmayı bir video yayınlayarak anlattı: ‘Böyle mi devam etsin? #Hayır!’ Mühendisler, mimarlar, plancılar referandum çalışmalarına devam ediyor. Mesleğine, kentine, doğal yaşam alanlarına sahip çıkan mühendisler, bugün ‘evet’ oyu isteyen 14 yıllık iktidarın kent, doğa ve yaşamda
Tayyip Erdoğan, Şehircilik Şurası’nda dikey değil yatay mimariden yana olduğunu ve yeşile hasret kaldığını söyledi. Ancak AKP, mega projeleriyle yeşile hançer vurdu. İstanbul Avrupa’nın gökdelen şampiyonu oldu Şehircilik Şurası’nda kentsel dönüşüm ve şehircilik hakkında konuşan Erdoğan, ABD örneğini vererek, Manhattan şehrindeki gökdelenlerin şehirde çok çirkin bir görüntü oluşturduğunu ve insanların yeşile
Doğal ve kültürel varlıkların talan edilmesine ve yok olmasına neden olan Türkiye Hükumetinin ev sahipliğini yapacağı UNESCO Dünya Miras Komitesi’nin 40. toplantısına karşı emek meslek örgütleri ve kent hareketleri çağrıcılığında 16 Temmuz Pazar günü UNESCO Karşı Forum düzenleniyor UNESCO Dünya Miras Komitesi tarafından 10-20 Temmuz 2016 tarihleri arasında yapılacak olan
9.000 futbol sahası veya 3.000 Gezi Parkı. İstanbul’un 3. Köprü ve 3. Havalimanı ile kaybettiği yeşil alan miktarı yaklaşık bu kadar. Baharın gelmesi ile beraber içimizde doğaya dönme, betonarme şehirlerden kaçma duygusu yeşerse de, yeşil alan bulmak için gittikçe şehirden uzaklaşmaya başladık. Stres ve depresyonu engellemek için doktorların bile reçete