Hafriyat kamyonu cinayetinde yaşamını yitiren Şule İdil Dere’nin ailesi, 2018 yılı hafriyat kamyonu cinayeti raporunu açıkladı: ‘Bir yılda 253 kişi yaşamını yitirdi, 943 kişi yaralandı. 2017’ye göre can kaybında %80 artış var, sorumlusu siyasi iktidar’ Kentler şantiyeye dönerken hafriyat kamyonu ve beton mikserleri sokakları, caddeleri ölüm yollarına çeviriyor. Kadıköy’de parkta
Yaşam savunucuları, kent içinde yoğunlaşan hafriyat terörüne dur demek için 23 Mayıs’ta İstanbul Büyükşehir Belediyesi önüne çağırıyor İstanbul’u şantiyeye çeviren inşaat projelerinde çalışan hafriyat kamyonları her gün yeni ölümlere ve kazalara neden oluyor. Kentteki dönüşüm projelerinde, 3. Havalimanı ve Kuzey Marmara Otoyolu gibi mega projelerin inşaatlarında çalışan hafriyat kamyonları, Kadıköy,
Muğla’nın Köyceğiz ilçesinde mimar Melike İlhan, emniyet şeridinde duran aracına hafriyat kamyonu çarpması sonucu hayatını kaybetti. Kentlerin şantiyeye çevrilmesiyle birlikte kent merkezlerinde ağır tonajlı iş makinaları terörü devam ediyor. Muğla’nın Köyceğiz ilçesinde emniyet şeridinde bekleyen mimar Melike İlhan’ın aracına hızla gelen hafriyat kamyonu arkadan çarptı. İlhan’ın aracı 30 metre sürüklendi.
Bir gün yolda giderken üzerinize bir mikser düşüyor. Elma büyüklüğünde bir dolu tanesi değil 50 tonluk bir iş makinası. Üst geçitten geçerken açık bir kamyon damperi size doğru geliyor ve üst geçiti deviriyor… Ya da parktasınız, yürüyorsunuz; orda olmasını asla tahmin edemeyeceğiniz bir hafriyat kamyonu gelip size çarpıyor, parkın içinde…
Hafriyat kamyonlarının denetim yetkisi iki yıl önce Şehircilik Bakanlığı’ndan belediyelere devredildi. Sadece Ankara’da 2016 yılı içinde hafriyat kamyonları 20 bin kez denetlenmiş, 1227 tanesine park cezası verilmiş. Göstermelik bir denetleme olduğu çok belli. Bu denetlemeler konusunda kimsenin hesap sormadığı da çok belli. Yoksa yerleşim alanlarında gezmesine dair çok şey yapılmış
TMMOB’ye bağlı meslek odaları, 99 Marmara Depremi’nin 18’inci yıldönümünde açıklama yaparak kentlerin, yapıların, afet hazırlıklarının deprem koşuluna hazır olmadığını bir kez daha ilan etti: ‘Kentler bilimden uzak yönetim anlayışıyla daha da tehlikeli hale geldi’ 17 Ağustos 1999 Depremi’nin ardından geçen 18 yılın ardından kentlerin hala deprem güvenliğine sahip olmadığını belirten
Kuzey Ormanları Savunması, İstanbul’da kent içinde yoğunlaşan hafriyat terörüne karşı açıklama yaptı: ‘Sorumlular belli, hesap verin, önlem alın’ Kuzey Ormanları Savunması, şantiyeye döndürülen İstanbul’da hafriyat kamyonlarının ölümlü kazalarına ve yarattıkları tehlikeye karşı bugün (8 Ağustos) TMMOB Mimarlar Odası Büyükkent Şubesi’nde basın toplantısı düzenledi. Yaşam savunucuları, kentin doğasını, yaşam alanlarını tahrip
İnşaata dayalı kalkınma modelinin bir yanında nasıl şantiyeler, güvensiz çalışma şartları ve iş cinayetleri varsa, diğer yüzünde de hafriyat kamyonları var. Memleketinde mevcut krizleri, eksikleri, doğru gitmeyen işleri daha fazla zarara yol açmadan düzeltmek, rehabilite etmek yerine yeni yeni krizler yaratan ülke az bulunur, Türkiye bir sıralama yapılsa en başa
Yoğurtçu Parkı’nda yürüdüğü sırada İBB’ye ait bir hafriyat kamyonunun ezmesi sonucu hayatını kaybeden Şule İdil Dere’nin ölümüyle ilgili bilirkişinin asli kusurlu bulduğu sekiz üst düzey İBB yöneticisinin yargılanmasına izin verilmedi. Dere ailesinin avukatı Özveri kararla ilgili “Memurlarının sorumluluğu onların kariyerleri ile ilgili değil ki. Bu insanın hukuka olan saygısını rencide
Kentleri şantiyeye çeviren inşaat projelerine iş makinalarının trafikte neden olduğu katliamlar ekleniyor. İstanbul’da beton mikserleri ve hafriyat kamyonları son bir yılda 24 can aldı. İnşaat projeleri daha çabuk bitirilsin diye hızlandırılan uygulama süreçleri, sefer sayısıyla prim sağlanan hafriyat kamyonları iş sağlığı ve güvenliğini, trafik güvenliğini yok sayıyor. İstanbul’un tamamına yayılan