İBB’nin özelleştirme ‘marifeti’nin sonu: İDO şehir içi vapur seferlerini durduruyor

İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş. (İDO) 1 Aralık 2018 tarihinden itibaren iç hat seferlerini durdurma kararı aldı. Özelleştirme sonrası azaltılan seferlerle işlevsizleştirilen deniz İDO şehir içi hatları şimdi tamamen kaldırılmış oldu. Trafik gerekçe edilerek kentin ormanları üzerine mega karayolu projeleri yapılırken deniz ulaşımına ket vurulmaya devam ediyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 2011 yılında yapılan özelleştirmeyle 861 milyon dolar bedelle Tepe-Akfen-Souter-Sera ortak girişimine satılan İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş. (İDO) 1 Aralık 2018 tarihinden itibaren kent içi seferlerini durduracağını açıkladı. ‘Düşük karlılık’ gerekçesiyle yıllar içinde sefer sayılarını azaltan İDO, gemi bakım maliyetlerini gerekçe göstererek Bostancı-Bakırköy, Bostancı-Kabataş/Beşiktaş ve Adalar seferlerine son verme kararı aldı.

Deniz ulaşımını bitir, ormanı kes, karayolunu özendir

AKP’li İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Boğaz boyunca ve Marmara kıyısında bulunan ilçeler arasında deniz ulaşım seferlerini arttırmak, kolaylaştırmak ve sefer sıklığıyla tercih edilebilir hale getirmek yerine var olan hatları da kapatma, özelleştirme yoluna gitti. Özelleştirmelerle birlikte İBB, halkın ulaşım hakkını yüksek ücretle taşıma yapan şirketlere bıraktı. Karayolu projeleri için kent içindeki parklar, kentin kuzeyindeki ormanlar yok edildi, deniz ulaşımı sistematik olarak işlevsizleştirdi.

Karayolu projeleri kenti kaplıyor, İstanbul’da deniz ulaşımı nereye gidiyor?

İBB ısrarcı: Adalar-Beşiktaş vapuru sefer listesinde yok

İstanbul İKK: ‘İstanbulluların talep ve ihtiyaçları göz ardı edilmiştir’

İDO’nun kararı sonrası konuyla ilgili basın açıklaması yayımlayan TMMOB İstanbul İl Koordinasyon Kurulu (İKK), İBB’nin tüm itirazlara rağmen geçmişte özelleştirme kararında ısrar ettiğini, karayolu odaklı özel araç kullanımına yönelik, günübirlik projeler yaptığını belirtti.

İKK açıklamasında şunları söyledi:

Özelleştirmenin bir sonucu olarak şirket karı düşünülerek İDO iç hat seferleri iptal edilmiş, İstanbulluların talep ve ihtiyaçları göz ardı edilmiştir. İstanbul’da ulaşım sorunu, raylı sistemlerinin ana omurgasını oluşturduğu ve deniz ulaşımının payının arttırılarak kara yoluyla da desteklenen entegre bir toplu ulaşım ağı ile birlikte; bütüncül ve insan odaklı ulaşım planlamasının benimsenmesi ile çözülebilir

politeknik.org.tr