Karayolu projeleri kenti kaplıyor, İstanbul’da deniz ulaşımı nereye gidiyor?

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, bir yanda kentin trafik sorunu gerekçe göstererek parkları, kıyıları, ormanları tahrip ederek karayolu projeleri yapıyor, diğer yanda deniz ulaşımını işlevsizleştirmeye devam ediyor. Ulaşım karayoluna hapsediliyor. Şirketlere terkedilen deniz ulaşım hizmetlerinde sefer sayıları azalıyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve deniz ulaşımını teslim ettiği şirketler halkın kısa, güvenli ulaşım hakkını gasp etmeye devam ediyor. İki yaka arasında sefer yapan Bostancı-Kadıköy, Bostancı-Beşiktaş, Bakırköy-Kadıköy arasındaki seferler azaltıldı. Maçka’da olduğu gibi kentin parklarını, meydanlarını, korularını tehdit eden karayolu odaklı projelere hız verilirken deniz yoluyla ulaşım atıl hale getirilmeye devam ediyor.

‘Kar etmedik azalttık, tünel yaptık ordan geç’
İstanbul’da ulaşımın %3,5’ ini deniz ulaşımı oluşturuyor. Boğaz boyunca ve Marmara kıyısında bulunan ilçeler arasında deniz ulaşım seferleri arttırılarak toplam ulaşım çözümleri uygulanmıyor, karayoluna öncelik veriliyor. İstanbulluların yoğun kullandığı Bostancı-Kadıköy/Yenikapı-Bakırköy ve Bostancı-Beşiktaş/Kabataş hatlarının özelleştirmesiyle halkın ulaşım hakkı, şirketin kar etme keyfiyetine bırakıldı.

İBB ise hala araç geçiş garantisi altındaki Avrasya Tüneli’nin kullanımını arttırmak için Bakırköy-Kadıköy hattında deniz seferlerin azaltılmasına da göz yumuyor.

Seferler nasıl azaltıldı?
2011 yılında İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.Ş’yi (İDO) İstanbul Büyükşehir Belediyesi özelleştirdi. Özelleştirme sonrasında seferler adım adım seyreltildi.
2011 yılında 35 sefer yapan Bostancı-Beşiktaş hattı bugün 2 sefer yapıyor.

Özelleştirme öncesi
Özelleştirme sonrası ilk sefer seyreltmesi2014’e gelindiğinde sefer sayıları

2017 sonbahar tarifesine göre Bostancı-Kadıköy/Yenikapı-Bakırköy hattında 12 sefer düzenleyen İDO, 2018 Ocak ayı itibariyle sefer sayısını 4’e düşürdü. Beşiktaş-Bostancı hattındaki seferleri ise 2’ye düşürdü.

İBB, karayolu ulaşımı olmayan ada seferleri sayısını da düşürdü, Beşiktaş-Adalar seferini iptal etti, halkın ulaşım hakkını yüksek ücretle taşıma yapan şirketlere bıraktı.

İBB ISRARCI: ADALAR-BEŞİKTAŞ VAPURU SEFER LİSTESİNDE YOK

politeknik.org.tr