2017 yılında yıllık 15.6 milyon aracın geçtiği Avrasya Tüneli’nde Hazine’nin verdiği geçiş garantisi kapsamında eksik kalan 10 milyon araç için halktan 123 milyon lira alınacak. Hürriyet Gazetesi’nden Vahap Munyar’ın konuştuğu Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım AŞ’nin (ATAŞ) Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu ve Koreli CEO Sungjin Lee, Hazine tarafından
Osmangazi Köprüsü’nden yüklenici firmaya garanti verilen sayının yarısı kadar bile araç geçmedi. 8 milyon araç geçişi karşılığı olan 200 milyon liranın üzerindeki maliyet Hazine’den karşılanacak http://politeknik.org.tr/osman-gazi-koprusunde-kimin-eli-kimin-cebinde/ Karayolları Genel Müdürlüğü, CHP İstanbul Milletvekili Onursal Adıgüzel’in Başbakanlık İletişim Merkezi’ne (BİMER) başvurusu üzerine Osmangazi Köprüsü ve bağlantı yollarının 13 aylık verilerini açıkladı. 2016
Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Başbakan Yıldırım, G. Koreli şirketlerin Çanakkale köprüsü projesine yatırım yapmasını, ekonomiye güvenin yansıması diye niteledi. Bütçenin rekor açık verdiği, Merkez Bankası rezervlerinin -ne yazık ki- eridiği, bankalara talimat yağdırıldığı bir konjonktürde, bu tezi sorgulamak elzemdir. (Güney Kore merkezli iki şirket; Daelim ile SK Group) “Gerçek tam olarak
Bütçe, şubat ayında 8.6 milyar TL açık verdi. Oysa geçen yıl aynı dönemde 2.4 milyar TL fazla vermişti. AKP’nin o çok övündüğü mali disiplinin yerinde yeller esiyor. Bilin bakalım neden? Kamu harcamalarında akıl almaz bir savurganlıktan olabilir mi? Ve bu rekor açıkta devlet imkânlarının pervasızca siyasi amaçla kullanılmasının payı?.. Referanduma
Çanakkale Köprüsü’nün temeli atıldı. Tereddüt yok: Eğer ülke yönetiyorsanız, “Dünyanın en uzun asma köprüsü” diyeceğiniz proje, güçlü bir siyasi malzemedir. Nitekim Cumhurbaşkanı ile Başbakan da bu malzemenin hakkını vererek (!) tören alanını resmen referandum kampanyası haline getirdiler. Şüphesiz ki, hayretten ağzımız açık kalmadı. Devlet eliyle cinayet işlemek olan idam vaadinin
Çanakkale Köprüsü’nün temel atma töreni öncesi Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapılan projenin sözleşme detayları ortaya çıktı. Şirkete, günlük 45 bin araç garantisi ve 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi verildi. Şirketler, köprüden hiç araç geçmese dahi 10 milyar TL’ye mal ettikleri köprüden Hazine garantisi nedeniyle 16 milyar TL kazanacaklar.
Yarın Çanakkale köprüsünün temeli atılacak. Takvimden özenle seçilen 18 Mart tarihi ile halkoylamasına 29 gün kala siyaseten bir taşla çok kuş vurulacak. Şehitleri Anma Günü’nün yıldönümünde, “geçilmez” denilen Çanakkale, Başbakan’ın şakacı tabiriyle geçilmeye başlanacak. Anayasa gereği tarafsız konumda olması gereken Cumhurbaşkanı ile Başbakan, önce Şehitleri Anma Günü nedeni ile Çanakkale
Boğaziçi Köprüsü’nde trafiğin yoğun olduğu saatlerde uygulanan ve sıkışık yöndeki trafiği kısmen rahatlatan ek şerit uygulaması, araçları 3. Köprü ve Avrasya Tüneli’nden geçmeye zorlamak için kaldırıldı. Bilim dışı projelerle İstanbullular her türlü çileye mahkum ediliyor. Halk geçmese de yeni projeler nedeniyle şirketlere para ödüyor. İstanbul’da Hazine garantisi ile yapılan 3.