Galataport projesi ihaleye çıktığı günden beri tepki toplayan, İstanbul’un en tartışmalı projelerinden birisi oldu. Projenin kıyı şeridini kamusal alan olarak düzenlemek yerine bir alışveriş merkezi olarak yeniden tasarlanması projeyi bir kent suçu olarak gören kent savunucularının eleştirilerinin en başında geliyor. Galataport toplumsal hafızadan ve İstanbulluların günlük pratiklerini ve ihtiyaçlarını karşılamaktan
Haliç Tersaneleri deyip geçmemek gerek: Bir defa, İstanbul’un en büyük miraslarından biri. Gemicilik tarihinin her bir aşamasını katman katman üzerinde taşıyan, henüz tarihsel envanteri çıkarılamamış bir endüstriyel alan. Bir “su kenti” olan İstanbul’un hâlâ ihtiyaç duyduğu deniz taşımacılığının merkez üssü. Kent belleğinin ayrılmaz bir parçası. Ve talanına izin verilemeyecek bir
“Öte/de/ki Mimarlık” ifadesinin bir sergi adı olarak hayli ilgi çeken bir isim olduğu yadsınamaz. Sergi afişinin İstanbul’un çok farklı noktalarındaki panolarda, billboardlarda hatta metro istasyonlarında yürüyen merdivenler etrafında -her iki yönde de peş peşe ve günlerce- yer alması da, mimarlığa/tasarıma ilginin çok da yüksek olmadığını bildiğimiz bir ülkede şaşırtıcı bile
Tarihi Haliç Tersaneleri üzerinde yapılmaya çalışılan Haliçport Projesi’nin ÇED Raporu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından onaylandı. Meslek odalarının ve kent savunucularının itirazlarına, başlatılan hukuk sürecine rağmen onaylanan ÇED Raporu tarihi Haliç Tersaneleri’nin yok olmasına göz yumuyor. Projenin ÇED’ine onay verilmesine Haliç Dayanışması üyesi mimar Gül Köksal tepki gösterdi: ‘Rol alan her
İstanbul Beyoğlu’nda Haliçport Projesi’nin geri planında kalan mahalleler riskli alan edildi. Haliç kıyısından sonra arkasındaki yerleşim alanları da rant kıskacına alındı İstanbul’un Beyoğlu ilçesinde Haliç Tersaneleri üzerinde yapılmaya çalışılan Haliçport Projesi’nin ardından tersane geri yerleşiminde kalan Fetihtepe, Kaptanpaşa, Keçecipiri, Piripaşa, Piyalepaşa ve Kulaksız mahalleleri Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından riskli
Önce geçmişi hatırlayalım: İstanbul’daki Haliç Tersaneleri -Haliç, Camiatı ve Taşkızak- 1990’larda başlayan özelleştirme ile zaman içinde işlevsizleştirildi ve 2000-2014 arası neredeyse tamamen kapatıldı. Haliç Port diye kodladığımız, Haliç Tersaneleri çevresini kapsayan “gayrimenkul projesi”nin ihalesini 2013 yılında, hükümete yakınlığıyla bilinen, Fettah Tamince’nin sahibi olduğu Rixos Grup aldı. Grup burayı devletten 4
Haliç Dayanışması, tarihi tersanenin bulunduğu alana, otel, yat limanı ve iskele yapımını içeren Haliçport projesinin ÇED toplantısına izin vermedi Haliçport projesi olarak bilinen Haliç Yat Limanları ve Kompleksi Entegre Projesi’nin bugün (30 Kasım) yapılması planlanan ÇED toplantısı Haliç Dayanışması üyelerince yaptırılmadı. Haliç Kültür Merkezi’nde gerçekleşecek ÇED toplantısı başlamak üzereyken toplantı
Meslek odaları ve Haliç Dayanışması, Haliç Tersaneleri’ni yok edecek olan Haliçport Projesi için hazırlanan imar planlarına dava açtı. Şehir Plancıları Odası İstanbul Şubesi, Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi, İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi ve Gemi Mühendisleri Odası; Haliçport Projesi İmar Planı olarak bilinen, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı`nca onaylanan Haliç Tersaneleri`ne
“İstanbul Haliç Yat Limanı ve Kompleksi” Özel Proje Alanı İmar Planı olarak bilinen, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı`nca onaylanan Haliç Tersaneleri`ne ilişkin 1/5000 ve 1/1000 Ölçekli Koruma Amaçlı İmar Planı Değişiklikleri yürütmesinin durdurulması ve iptali istemiyle, Şehir Plancıları Odası İstanbul Şubesi, Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi, İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi
Beyoğlu Belediyesi, daha önce mahkeme tarafından iptal edilen Beyoğlu Koruma Amaçlı Uygulama İmar Planı’nında Danıştay’ın yeni bilirkişi raporu istemesi üzerine mahkeme sürecini beklemeden eski planlarını uygulamaya başladığını duyurdu. Planın amacı Beyoğlu genelindeki Galataport ve Haliçport gibi mega projeleri bir an önce hayata geçirmek. Beyoğlu Belediyesi, Danıştay 6. Dairesi’nin Beyoğlu Koruma
Haliç Dayanışması, Haliç Tersaneleri’ni proje alanı ilan eden imar planlarının Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nca onaylanmasına itiraz etti: “Tersaneme dokunma” Haliç Dayanışması, Haliçport olarak bilinen Haliç Yat Limanı ve Kompleksi Projesi’nin imar planlarının Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nca onaylanarak askıya çıkmasına bugün (3 Eylül) itiraz etti. Projeye karşı çıkan yaşam savunucularının itiraz
Haliçport projesinin imar planları Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ın onayı sonrası askıya çıkarıldı. Haliç Dayanışması imar planlarının durdurulması için imza topluyor. Haliçport olarak bilinen Haliç Yat Limanı ve Kompleksi Projesi’nin imar planları Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın onlaylamasının ardından 7 Ağustos’ta askıya çıkarıldı. Haliçport; Haliç peyzajını, altı asırdır faaliyette olan ve üretimini