Politeknik - Halkın Mühendisleri Mimarları Şehir Plancıları
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
Politeknik - Halkın Mühendisleri Mimarları Şehir Plancıları
Politeknik - Halkın Mühendisleri Mimarları Şehir Plancıları
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
köprü
Yol projesi ODTÜ’yü ve Ankara’yı nasıl etkiliyor, projede neden ısrar ediliyor?
Yol projesi ODTÜ’yü ve Ankara’yı nasıl etkiliyor, projede neden ısrar ediliyor?
Ankara’da ODTÜ yerleşkesini bölen, yerleşke içindeki doğal alanların üzerinden geçen yol projesine itirazlar ve tepkiler devam ediyor. 8 Kasım’da Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’ne katılarak projeyle ilgili itirazlarını sunmak isteyen ODTÜ Bileşenleri ve Ankaralılar, belediyenin özel güvenlik görevlileri, zabıta ve polis tarafından darp edildiler. Şehir Plancıları Odası, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin Gökçek
  • ersin
Devamını Oku
Bir ‘en’ büyük soygun projesi daha: Çanakkale Köprüsü
Bir ‘en’ büyük soygun projesi daha: Çanakkale Köprüsü
Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan Çanakkale Köprüsü bugün açılıyor. “Kuleleri kırmızı beyazlı, 3’üncü ayın 18’ine atfen 318 m yükseklikli, kuleler arası açıklığı ile dünyanın en uzun asma köprüsü 1915 Çanakkale Köprüsü…” Bu köprü projesi için yıllarca garanti geçiş ücreti ödenecek, şirketler halk tarafından finanse edilecek, kamu ağır bir yük daha üstlenecek. Soyguna
  • ersin
Devamını Oku
Geçiş ücreti dolar olursa: Köprü-tünel ücretlerine kur zammı kapıda
Geçiş ücreti dolar olursa: Köprü-tünel ücretlerine kur zammı kapıda
Yap-işlet-devret (YİD) modeliyle inşa edilen projelerin sözleşmelerindeki geçiş ücretleri, dolar üzerinden tanımlandığı için kur artışı geçiş ücretlerine yansıtılacak, fark yine halkın cebinden çıkacak. Yap işlet devret modeliyle yapılan köprü ve tünel projelerinde, şirketlere verilen garantinin altında kalan geçiş sayıları nedeniyle ödenen paraların yanında şimdi de doların artışıyla birlikte geçiş ücretlerine
  • ersin
Devamını Oku
Karayolları holding – Önder Algedik (GazeteDuvar)
Karayolları holding – Önder Algedik (GazeteDuvar)
Türkiye’nin en büyük şirketi hangisi? 37 milyar TL net satışı ile Botaş mı? Yanılıyorsunuz, Karayolları Genel Müdürlüğü. Yaratmış olduğu 58 milyar TL’lik gelir ile Botaş’tan daha büyük. Karayolları Genel Müdürlüğü bir şirket olsaydı, bir holding olurdu. Geçen hafta “iki köprünün üçüncüyü doyuramadığı” haberleri medyaya düştü. Ardından üçüncü köprüye “Yüzde 23
  • ersin
Devamını Oku
TMMOB: “Otoyollar ve Köprüler de Satıldı”
TMMOB: “Otoyollar ve Köprüler de Satıldı”

2003 yılında özelleştirme kapsamına alınan otoyollar ve köprüler, düne kadar kamunun varlığı iken bugün özel şirketlerin varlığı haline getirildi. Kamusal varlıklar yıllardır talana açılmış ve bu ülkenin tüm kamusal birikimleri heba edilmiştir. Toplum her özelleştirme işlemi ile hem toplumsal varlığını kaybetmekte hem de topyekun müşteri sıfatıyla satılmaktadır. İrademiz dışında yoldan

  • admin
Devamını Oku
Yeni Deli Dumrul Koç-Ülker-UEM
Yeni Deli Dumrul Koç-Ülker-UEM

Otoyollar, otoyol kenarlarındaki servis alanları, bağlantı yolları, otoyollardaki gişeler, Boğaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü tamamı Koç-Ülker ve UEM ortaklığının oldu. KESK Yapı Yol-Sen Genel Örgütlenme Sekreteri, özelleştirmeden sonra halkın otoyollara daha fazla para vereceğini, otoyol kenarındaki servis hizmetlerinin de paralılaşacağını belirtti, otoyol personelinin durumunun da kritik olduğunu söyledi

  • admin
Devamını Oku

2008 - 2020 copyLEFT by politeknik.org.tr - Halkın Mühendisleri Mimarları Şehir Plancıları