Yeni Deli Dumrul Koç-Ülker-UEM
Spread the love

Otoyollar, otoyol kenarlarındaki servis alanları, bağlantı yolları, otoyollardaki gişeler, Boğaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü tamamı Koç-Ülker ve UEM ortaklığının oldu. KESK Yapı Yol-Sen Genel Örgütlenme Sekreteri, özelleştirmeden sonra halkın otoyollara daha fazla para vereceğini, otoyol kenarındaki servis hizmetlerinin de paralılaşacağını belirtti, otoyol personelinin durumunun da kritik olduğunu söyledi

Otoyollar ve köprüler Koç-Ülker-UEM ortaklığının oldu. Bugün gerçekleşen ihalede Koç Holding AŞ – UEM Group Berhad – Yönetiminde büyük oranda Ülker’in bulunduğu Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı AŞ Ortak Girişim Grubu, 5 milyar 750 milyon dolarla otoyolları ve iki köprüyü aldı.

İhale, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün sorumluluğunda olan, yapım, bakım, onarım ve işletimini üstlendiği, bağlantı yolları ile birlikte, “Edirne-İstanbul-Ankara Otoyolu”, “Pozantı-Tarsus-Mersin Otoyolu”, “Tarsus-Adana-Gaziantep Otoyolu”, “Toprakkale-İskenderun Otoyolu”, “Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu”, “İzmir-Çeşme Otoyolu”, “İzmir-Aydın Otoyolu”, “İzmir ve Ankara Çevre Otoyolu”, “Boğaziçi Köprüsü”, “Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Çevre Otoyolu”, bunlar üzerindeki hizmet tesisleri, bakım ve işletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve diğer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıklarını kapsıyor.

İhalede yer alan diğer iki konsorsiyum şunlardı: “Nurol Holding AŞ – MV Holding AŞ – Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AŞ – Kalyon İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ – Fernas İnşaat AŞ Ortak Girişim Grubu” ve “Autostrade Per I’Italia SPA – Doğuş Holding AŞ – Makyol İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret AŞ – Akfen Holding AŞ Ortak Girişim Grubu.”

Otoyola daha fazla para ödenecek
Otoyolların ihalesiyle birlikte Sendika.Org’a konuşan KESK Yapı Yol-Sen Genel Örgütlenme Sekreteri İbrahim Yıldızkan özelleştirmelerle halkın otoyol kullanımına daha fazla para ödeyeceğini söyledi.

Servis hizmetlerini de Koç belirleyecek
Otoyolların ve köprülerin özelleştirilmesiyle birlikte otoyol kenarında bulunan servis alanlarının da özelleştirildiğini aktaran Yıldızkan, bu bölgelerdeki hizmetlerin fiyatlandırılmasının da özelleştirmeyi alan şirketin belirleyeceğini söyledi. Örnek olarak otoyol kenarlarında tuvaletin parasız olduğunu belirten Yıldızkan, ihaleden sonra tuvalet fiyatını dahi özel şirketin belirleyeceğini söyledi.

Mevcut otoyol personelini başka bölgelere gönderecekler
Yıldızkan’ın üzerinde durduğu bir diğer önemli nokta da özelleştirmeden sonra otoyollarda çalışan personelin durumuyla ilgiliydi.

İhaleden sonra otoyollarda çalışan personelin Karayolları Genel Müdürlüğü’nün diğer bölgelerine gönderilmesinin gündeme geleceğini belirten Yıldızkan, bu durumun en yenisi 20 yıllık olan çalışanların hayatını olumsuz şekilde etkileyeceğini söyledi. İstanbul’daki 800 personelin bu kapsama girdiğinin altını çizen Yıldızkan, ihaleyi alan şirketin imzaladığı ve uygulayacağı sözleşme hakkında bilgileri olmadığını söyledi. Sözleşmeyi görmek için ihaleye katılmak gerektiğini ve bunun için de en az 250 bin dolar verilmesi gerektiğini ifade eden Yıldızkan, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nın da sözleşme ile ilgili herhangi bir bilgi vermediğini belirtti.

Karayollarında 16 binden fazla kişi çalışıyor. Çalışanların yaklaşık 9 bini taşeron şirketlerde çalıştırılırken 657’ye tabi çalışan kamu emekçisi sayısı 5.700.

2008’den bu yana özelleştirmenin gündemde olduğunu aktaran Yıldızkan, aradan geçen yıllar içinde “seçim olacak” denilerek birkaç defa ihalelerin ertelendiğine, bu yıl da nisan ve ekim aylarında ihalenin yapılması planlandığını ancak ertelendiğine dikkat çekti. Yıldızkan, son ihalenin de bir hafta önce ilan edildiğini sözlerine ekledi.

Kaynak: Sendika.Org


Spread the love