Ardında on binlerce ölüm bırakan Maraş Depremi gözleri 20 milyonluk azman İstanbul’a çevirdi. Şehir plancısı Tayfun Kahraman, Gezi Davası’nda tutsak alınmadan önce Deprem Risk Yönetimi ve Kentsel İyileştirme Daire Başkanlığını yürütüyordu, ardından İBB Şehircilik Proje Koordinatörlüğüne atandı. Önayak olduğu “hızlı tarama” gibi yöntemler halihazırda uygulanırken, bir kent suçuna karşı çıktığı
TMMOB Maden Mühendisleri Odası 2018 yılında dönemin İBB yönetimi tarafından durdurulan metro tünellerinde depremle birlikte katlanacak tehlikeleri dikkat çekti, önlem alınması gerektiğini belirtti. Maden Mühendisleri Odası, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) 2018 yılında yapımını durdurduğu metro tünelleri hakkında; gerekli betonlama, güçlendirme çalışmaları yapılmadan yarım bırakılmasının tünel içinde ve tünel üstündeki yapılarda
İstanbul, 24 Eylül ve 26 Eylül’de meydana gelen depremlerle sarsıldı. İstanbullular sokağa döküldü, okullar tatil edildi, işyerleri boşaldı. Tedirginlikler, endişeler, meraklar arttı. Depremlerin ardından Marmara Depremi ve geleceği hakkında onlarca şey söylendi, söylenmeye de devam ediyor. Peki neyle karşı karşıyayız, ne yapacağız, İstanbul deprem sınavını nasıl verecek, ne yapıldı, ne
TMMOB İstanbul İl Koordinasyon Kurulu, İstanbul’da deprem durumunda acil toplanma alanı olarak belirlenen alanlarındaki yapılaşmayı bir video yayınlayarak anlattı: ‘Böyle mi devam etsin? #Hayır!’ Mühendisler, mimarlar, plancılar referandum çalışmalarına devam ediyor. Mesleğine, kentine, doğal yaşam alanlarına sahip çıkan mühendisler, bugün ‘evet’ oyu isteyen 14 yıllık iktidarın kent, doğa ve yaşamda