Çorlu’daki tren katliamının sorumlusu Ulaştırma Bakanlığı’dır – Politeknik

Uzunköprü-Halkalı seferini yapan yolcu treni, Tekirdağ’ın Muratlı ile Çorlu ilçeleri arasındaki Sarılar Mahallesi mevkiinde ray altında meydana gelen göçük nedeniyle raydan çıktı. Kaza sonucunda 360 yolculu trenin beş vagonu devrildi. İlk belirlemelere göre 24 kişi öldü, 76 kişi yaralandı.

Katliamın meydana geldiği mevcut güzergahta hiçbir altyapı değişikliği yapılmadan üst yapı ‘yenilendi’. Menfez üzerindeki dolgu, yağışla zarar gördü ve ray altı boşaldı.*

Tren ray hattı: raylar, rayları taşıyan travers ve bunları taşıyan, sağlam bir zemin üzerine yerleştirilmiş balastlardan oluşur. Eski bir menfez üzerine sonradan yapılmış bir dolgunun yerle bir olması, ray hattının sağlam bir zemin yaratılmadan suya ve basınca dayanıklı yapılmadığını gösteriyor.

Bu bir kaza değil!

Ulaşım projelerinde altyapı-üstyapı imalat, işletme ve bakım işleri, teknik gereklilikleri, şartnameleri sağlanmak zorundadır. Bu noktada görev Ulaştırma Bakanlığı’nındır. Çorlu’da yaşanan bu katliam Bakanlığın, denetim ve bakım hizmetleri görevini yerine getirmediğini bir kez daha gösterdi. Bakanlık, Çorlu’daki tren katliamının asıl sorumlusudur.

Politeknik

*Çorlu katliamının yaşandığı gün bölgede çalışan meslektaşlarımızdan aldığımız bilgiler ile birlikte yaptığımız açıklamada ‘tren hattında yapılan yenilemenin üzerinden 1 yıl geçmeden’ ifadesini kullanmıştık. Hattın 2011 yılında yenilendiğini, daha sonra hat üzerinde yapılan çalışmalarla ilgili net bilgilere ulaşılamadığını, 1 yıl ifadesinin bölgede çalışan meslektaşlarımızın yorumu olduğunu belirledik ve açıklamamızı güncelledik. Hatalı bilgi paylaşımı sebebiyle özür dileriz.