Osmangazi Köprüsü’nden yüklenici firmaya garanti verilen sayının yarısı kadar bile araç geçmedi. 8 milyon araç geçişi karşılığı olan 200 milyon liranın üzerindeki maliyet Hazine’den karşılanacak http://politeknik.org.tr/osman-gazi-koprusunde-kimin-eli-kimin-cebinde/ Karayolları Genel Müdürlüğü, CHP İstanbul Milletvekili Onursal Adıgüzel’in Başbakanlık İletişim Merkezi’ne (BİMER) başvurusu üzerine Osmangazi Köprüsü ve bağlantı yollarının 13 aylık verilerini açıkladı. 2016
Üzerine çok şey yazıldı, birçok haber yapıldı. Açılışı, Atatürk Havalimanı’nda yaşanan IŞİD katliamının hemen ardından, öldürülen 45 insanımızın bazılarının cenazesi bile defnedilmemişken konfetilerle, davul zurnayla, ‘şölenle’, balonlarla kısacası ardı arkası kesilmeyen mega proje çılgınlığıyla yapıldı. İktidarın darbe anında bile dilinden düşürmediği ‘kalkınma’ adı altında yürütülen operasyonların başında gelen projelerden biri..
Gazetecilikte fikri takip sadece önemli değil, zevklidir de. Takvimler 23 Nisan 2016’yı gösteriyordu. “Son tabliye” vidasının büyük törenlerle sıkılmasının ertesinde; bu köşede Osmangazi Köprüsü’nün geçiş ücretinin, otomobil başına 35 dolar olduğu ve bizim Hazine’nin de köprüyü yapan müteahhitlere, günde 40 bin araç geçiş garantisi verdiği yayımlandı. İki gün önce de
İstanbul-İzmir Otoyol Projesi’nin İzmit Körfez geçişi üzerine inşaa edilen, 30 Haziran’da açılışı yapılan Osmangazi Köprüsü gündemden düşmüyor. AKP’nin şirketlere araç geçiş garantisiyle verdiği proje ile köprüyü kullanan, kullanmayan herkesin cebi tehlikede. İstanbul-İzmir Otoyol Projesi için kesilen kuzey ormanlarına, yok edilen ekosisteme paha biçilemez ancak projenin tamamının halkı nasıl soyacağına teknik