Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan Çanakkale Köprüsü bugün açılıyor. “Kuleleri kırmızı beyazlı, 3’üncü ayın 18’ine atfen 318 m yükseklikli, kuleler arası açıklığı ile dünyanın en uzun asma köprüsü 1915 Çanakkale Köprüsü…” Bu köprü projesi için yıllarca garanti geçiş ücreti ödenecek, şirketler halk tarafından finanse edilecek, kamu ağır bir yük daha üstlenecek. Soyguna
Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Başbakan Yıldırım, G. Koreli şirketlerin Çanakkale köprüsü projesine yatırım yapmasını, ekonomiye güvenin yansıması diye niteledi. Bütçenin rekor açık verdiği, Merkez Bankası rezervlerinin -ne yazık ki- eridiği, bankalara talimat yağdırıldığı bir konjonktürde, bu tezi sorgulamak elzemdir. (Güney Kore merkezli iki şirket; Daelim ile SK Group) “Gerçek tam olarak
Çanakkale Köprüsü’nün temel atma töreni öncesi Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapılan projenin sözleşme detayları ortaya çıktı. Şirkete, günlük 45 bin araç garantisi ve 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi verildi. Şirketler, köprüden hiç araç geçmese dahi 10 milyar TL’ye mal ettikleri köprüden Hazine garantisi nedeniyle 16 milyar TL kazanacaklar.
Yarın Çanakkale köprüsünün temeli atılacak. Takvimden özenle seçilen 18 Mart tarihi ile halkoylamasına 29 gün kala siyaseten bir taşla çok kuş vurulacak. Şehitleri Anma Günü’nün yıldönümünde, “geçilmez” denilen Çanakkale, Başbakan’ın şakacı tabiriyle geçilmeye başlanacak. Anayasa gereği tarafsız konumda olması gereken Cumhurbaşkanı ile Başbakan, önce Şehitleri Anma Günü nedeni ile Çanakkale