Site iconPoliteknik – Halkın Mühendisleri Mimarları Şehir Plancıları

Geçiş sayısını tutturamayan Avrasya Tüneli’nden kampanya: ‘Bizden geç, telefon kazan’


Günlük araç geçiş sayısı, garanti edilen 68 bin 500 araç geçisinin çok altında kalan Avrasya Tüneli telefon çekilişi ile müşteri/araç aramaya başladı.

İktidarın “devletin kasasından bir kuruş çıkmayacak” diyerek kamu kaynaklarını, inşaat sermayesine dağıttığı Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli projelerin zararı arttıkça, işletmeci şirketler ‘kampanya’ başlattı. Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş., telefon çekilişi ile müşteri/araç çekmeye çalışan reklamlar hazırladı. Kamuya ait ve ücretsiz olması gereken bir ulaşım projesinde, uygulanan yüksek geçiş ücretleri nedeniyle oluşan düşük geçiş sayısına karşı ‘promosyon devri’ başlamış oldu. Avrasya Tüneli’ni kullanan ve tünel hakkında görseller paylaşanlara çekişle telefon verileceği reklamı dolaşıma girdi.

Batık projede daha neler var?
Geçiş ücreti otomobillere 16.60 TL olan (4 dolar+KDV) Avrasya Tüneli için günlük 68 bin 500 geçiş garantisi verildi. İlk altı ay verilerine göre tünelden, ortalama 30 bin 737 araç geçti. Hazineden, yani halkın cebinden, günlük yaklaşık 627 bin TL çıkıyor. Avrasya Tüneli’ni 25 yıl boyunca işletecek olan şirketler en az 3,2 milyar dolar geri alacaklar.


Avrasya Tüneli ne getiriyor, ne götürüyor? – Politeknik

Avrasya Tüneli nereye çıkar? – Ersin Kiriş

politeknik.org.tr


Exit mobile version