Site iconPoliteknik – Halkın Mühendisleri Mimarları Şehir Plancıları

İnşaat Mühendisliği Fakültelerinde Ne Ararsan Yok !


İnşaat Mühendisleri Odası, üniversitelerde yeni eğitim-öğretim yılının başladığı şu günlerde “İnşaat Mühendisliği Eğitiminde Türkiye Gerçeği” adlı bir rapor yayımladı.

Türkiye’de inşaat bölümlerinde bir öğretim üyesine ortalama 22 öğrenci düşerken, Almanya’da sekiz öğrenci düştüğünün belirtildiği raporda, “Bu oran Japonya’da 10, İngiltere’de 14. Türkiye’de inşaat mühendisliği eğitiminin istenen düzeyde olmadığı, niteliğinin tartışmalı olduğu açıktır. Üniversiteler bir taraftan ödenek sıkıntısı yaşarken bir taraftan da ekipmansız koşullarda eğitim vermeye çalışıyor” denildi.

“Liseden Bozma Üniversiteler”

Çoğu üniversitenin, liseden bozma binalarda eğitime devam ettiğinin belirtildiği raporda şunlar kaydedildi: “Hidrolik, ulaştırma ve yapı mekaniği gibi inşaat alanın önemli konularında eğitim veren bölümlerin yaklaşık yarısında laboratuvar bulunmuyor. Altyapı sıkıntısı nedeniyle inşaat bölümlerinin yüzde 14’ünde doktora programının uygulanamadığı ise bir başka olumsuzluktur. İnşaat bölümlerinin yüzde 37’sinde bilgisayar sayısı 20’den az, yüzde 29’unda ise 40’tan fazla.”

“Neredeyse Tamamı Erkek”

İnşaat mühendisi öğrencilerinin tamamına yakının erkek olduğunun belirtildiği raporda şu rakamlar verildi: “Türkiye’de, 39’u kamu, 5’i vakıf üniversitesi olmak üzere 44 üniversitede İnşaat Mühendisliği bölümü bulunuyor. 39 kamu üniversitesinin 14’ünde ayrıca ikinci öğretim kaydı alınıyor. İnşaat mühendisliği bölümlerinde toplam 19 bin 239 öğrenci kayıtlıdır. Öğrencilerin yüzde 9’u kadın yüzde 91’i erkektir. Üniversitelerin İnşaat Mühendisliği bölümlerinde, toplam öğretim üyesi ve öğretim görevlisi sayısı 874’tür.” İnşaat öğrencilerinin büyük bölümü’nün Marmara veya İç Anadolu doğumlulardan oluştuğunun belirtildiği raporda, “Öğrenciler içinde en az Akdeniz (yüzde 8) ve Güneydoğu Anadolu (yüzde 8.9) doğumlular bulunuyor” denildi.

“Mesleki Etik Aranmıyor”

Raporda inşaat sektöründe faaliyet yürüten şirketlerin işe almadaki kıstasları arasında mesleki etiğe bağlılığın yüzde 1 düzeyinde bulunduğu vurgulanarak, “Mesleğe yeni başlayan bir inşaat mühendisinin mezun olduğu okul işe girmesinde yüzde 25 etkiliyken, deneyimli inşaat mühendisinin hangi okuldan mezun olduğu yüzde 32 oranında etkili oluyor” denildi.

Özlem Zorcan/Birgün Gazetesi


Exit mobile version