İzmir Dikili’de gerçekleştirilen ve ana teması “Neden Nasıl Kime Adalet” olan 11. Yaz Eğitim Kampı’na üniversitelerin harita mühendisliği bölümlerinde okuyan ve TMMOB‘ye bağlı odaların öğrenci komisyonlarından toplam 91 öğrenci katıldı. Öğrencilerin yanısıra kampa TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı, HKMO Yönetim Kurulu Üyeleri, bilim insanları, uzmanlar, milletvekilleri, sanatçılar, gazeteciler, yerel yöneticiler ve akademisyenler tarafından da katılım sağlandı.
“Adalet” teması çerçevesinde düşüncelerin paylaşıldığı ve tartışıldığı, sorunların ele alındığı panellerin, konferansların ve sunumların gerçekleştirildiği 11. Yaz Eğitim Kampı’nda sinema, fotoğraf, tiyatro, şiir, müzik, halk oyunları, resim, karikatür ve kamp gazetesi atölyeleri oluşturulup katılımcıların çalışmalarını ve yeteneklerini sergileme imkanı sağlandı.
Kampta son dönemlerde ülkemizde her gün artan hak ihlallerinin, antidemokratik uygulamaların, yeniden oluşturulmaya çalışılan ‘Korku İmparatorluğunun’, HES projelerinin ve bunlara ek olarak her gün yeni ölümlere yol açan Kürt Sorunu’nun çözümü noktasında toplumsal bir muhalefetin gerçekleşmesi gerektiği fikri ön plana çıktı. Toplumsal muhalefetin de ancak ve ancak ‘örgütlü’ bir şekilde olması gerektiği her konuşmada dile getirildi.
HKMO öğrenci örgütlülüğünün uzun zamandır etkinliklerde öğrencilerin söz sahibi olması gerektiği konusunda verdiği mücadele sonucunda; ikinci on yılının ilk kampını yapan HKMO İzmir Şubesi kamp alanında, bu yıl daha önceki kampların aksine inisiyatifin daha çok öğrencilerin elinde olduğu ve gerek karar, gerekse uygulama noktalarında HKMO ‘Öğrenci Birliği’nin ön planda tutulmasına önem verdi. Buna karşın öğrencilerin kamp programı konusunda daha önceki senelerin verdiği tecrübeden dolayı ‘programın çok sıkışık olmaması gerektiği önerisi’ göz ardı edildi. Kamp programında çok sayıda panelin olması ve panellerin uzun sürmesinden dolayı panellerden gerektiği kadar verimin alınmadığı, daha da önemlisi panelistlerin çoğunun aynı ortak tabandan gelmeleri çoğu kez aynı sorunların konuşulması sorununu ortaya çıkardı. Öte yandan katılım sağlayan öğrencilerin büyük kısmının apolitik olmasından dolayı panellere sadece fiziksel olarak katılarak gerektiği gibi, soru soran, sorgulayan ve buradan yola çıkarak çözüm üreten bir noktada olmadıkları görüldü.
Öğrenciler dışında kampa katılan diğer katılımcıların bir kısmının, öğrenciler gibi çadırda kalmayıp kendilerine tahsis edilen ‘bungalov’ tipi evlerde kalmaları ve panellere yeterli şekilde katılmaması ‘adalet’ temalı kampın çelişkisini açık bir şekilde ortaya koydu. Bu konudan müzdarip olan kamp görevlileri önümüzdeki sene kamp yapılacak alanda bu tarz evlerin olmamasına dikkat edilmesi fikrinde birleşti.
Genel olarak eksikliklerinden dem vurduğumuz HKMO 11. Yaz Eğitim Kampı’na gelen öğrencilerin tamamına yakını böyle bir etkinlikte bulunmalarından dolayı çok mutlu olduklarını ve daha önce hiç tanımadıkları, farklı kimlikteki ve kültürdeki insanlarla bir araya gelmenin kendilerine çok şey kattığını ve kolektif bir yaşam örneğinin kendilerine hayata yeni bir pencereden bakma olanağı getirdiğini belirttiler.
Kocaeli Üniversitesi Harita Mühendisliği Bölümü Öğrencisi