“Keçiören (M4) metrosunun planlanan zamanda açılabilmesi için Ulaştırma Bakanlığınca Keçiören Metrosu ile Batıkent Metrosu arasında bağlantı çalışması yapılacaktır. Bu nedenle Batıkent Metrosu 16 Nisan-16 Haziran tarihleri arasında Akköprü İstasyonuna kadar çalışacaktır.
EGO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ”
15 Temmuz 2003 yılında yapım çalışmaları başlayan Keçiören Metrosu Ankara Büyük Şehir Belediyesi tarafından tamamlanamamış ve Ulaştırma Bakanlığı’na devredilmiştir. 13 yıldır tamamlanamayan metro başkentin ulaşım çilesini daha da beter hale getirmiştir. Sefer sayıları Koru Metrosunun açılması ile azalan Batıkent Metrosu bağlantı çalışması ile ulaşım işkence haline gelecektir.
Örneğin; Sincan veya Eryaman hattını kullanarak Kızılay’a ulaşmak isteyen vatandaşlarımız;
1- Öncelikle Sincan-Batıkent Metrosu’na ulaşmak için otobüse binmeli,
2- Sincan-Batıkent Metrosu ile Batıkent’e gelmeli,
3- Batıkent’te Batıkent-Akköprü (eski adıyla Batıkent- Kızılay) Metrosu’na binmeli ve Akköprü’de inemeli,
4- Akköprü’de aktarma otobüslerine binmeli. Atatürk Kültür Merkezi’nde inmeli,
5- Atatürk Kültür Merkezi’nde tekrardan Atatürk Kültür Merkezi-Kızılay-Koru Metrosu’na binmeli,
6- Ve sonunda Kızılay’dasınız.
Tamı tamına 4 aktarma, 10 indi-bindi.
Ayrıca EGO’nun kendi sayfasından yayınladığı Ankara metrosu hatlarında sinyalizasyon çalışmaları yapımı için 12 Mayıs 2014 tarihinden itibaren sefer saatleri 1 saat erkene çekilmiştir. Neredeyse iki yıl olan bu çalışmaların ne durumda olduğu meçhuldür.
Başkentin ulaşım sıkıntıları çözüm bulunamamakta, tam tersine her gün daha da kötüye gitmektedir.
Başkentin ulaşımına günü kurtaracak çözümler değil, uzun vadeli planlı çözümler üretilmesini ve bu eziyetin bir an önce son bulmasını temenni ediyoruz.
Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası
Ankara Şubesi 12. Dönem Yönetim Kurulu