Saros Körfezi’nde doğalgaz boru hattı için yapılmak istenen iskele ve dolgu alanın ÇED toplantısını Saroslular bastı: ‘Saros’umu siroza çe-vir-me’
Cumhuriyet’te yer alan habere göre; BOTAŞ, Saros Körfezi’ne doğalgaz taşıyacak gemiler için yaklaşık 270 m uzunluğunda bir iskele ve dolgu platformu inşa etmek istiyor. Saros FSRU Gemi İskelesi ÇED Başvuru Dosyası geçtiğimiz günlerde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na sunuldu. 13 bin 500 metrekare dolgu alan olacak proje alanı içinde yapılması planlanan toplam dolgu miktarı 85 bin metreküp. Projenin ÇED Halkın Katılımı Toplantısı 18 Temmuz Perşembe günü Sazdere köy kahvesinde yapılması planlanıyordu. İtirazlarını dile getirmek için ÇED Halkın Katılım Toplantısı öncesi toplanan bölge halkı toplantıyı yaptırmadı.
‘Saros’umu siroza çe-vir-me’
“Saros’umu siroza çe-vir-me” ve “Saros Körfezi’nde tankerler değil, balıklar yüzmeli” yazılı dövizlerle ÇED toplantısının yapılacağı salona gelen bölge halkı “Başka bir Saros yok” diyerek itirazlarını dile getirdi. Bölge halkı projenin körfezin kimliğini değiştireceğini, Saros Körfezi’nin ‘Turizm Koruma ve Geliştirme Bölgesi’ iken ‘Doğalgaz Tankerleri Boşaltım Bölgesi’ olacağını belirti.
Ciddi kirlilik ve ekolojik tahribat!
Toplantıda söz alan Türkiye Barolar Birliği Çevre ve Kent Hukuku Komisyonu ve Trakya Platformu üyesi avukat Bülent Kaçar, 12 ay sürekli körfeze girip çıkacak olan dev kargo gemilerinin sığ körfez sularında karaya oturması ve kış koşullarında yaşanacak gemi kazalarında körfezde ciddi kirlilik ve ekolojide ciddi tahribat oluşacağını ifade etti. 100 bin tonluk gemi faaliyetleri ile sürekli deniz varlıklarına, deniz çayırlarına, balık üreme alanlarına bırakılacak atıkların ve sızıntıların olacağını belirten Kaçar, 17 km’lik boru hattının ormanları ve tarım alanları tahrip edeceğini söyledi.
Saros Körfezi 1. Derece Deprem Bölgesi
Saros Körfezi’nin 1. Derece Deprem Bölgesi olduğuna ve BOTAŞ Liman ve Boru Hattı projesinin aktif fay hattı üzerinde kurulacağına dikkat çeken Kaçar, “Liman ve boru hattının depremde zarar göreceği ve bu sebeple Saros Körfezi’ne de zarar vereceği açıktır. ÇED başvuru dosyası acilen Bakanlık tarafından reddedilmelidir. ” dedi.
politeknik.org.tr