Maraş depremleri on ili etkiledi. Çok büyük bir alanda çok büyük bir yıkım meydana geldi. Bu yıkımı doğrudan yaşayanlar, yıkımın yol açtığı felakete karşı emeklerini seferber edenler, Türkiye’nin her bir tarafında kalbi, depremden etkilenen bölge halkları için atanlar, AFAD’ın sorumlusu olduğu arama kurtarma çalışmalarının önce yokluğunun, çok sonra yetersizliğinin acısını
Mühendisler, mimarlar, plancılar binlerce kişinin yaşamına mal olan yapıların müteahhitlerini, sorumlularını listelemek için çalışma başlattı. Maraş Pazarcık merkezli depremlerle birlikte Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın 11 Şubat’ta yaptığı açıklamaya göre 10 ilde 7 bin 584 yapı yıkıldı. On binlerce insanın yaşamını yitirdiği ve binlerce insanın da hala enkaz altında olduğu depremin
Depremlerden sonraki ilk gün, Salı sabahı Antakya’ya gitmek için Sabiha Gökçen Havalimanı’na gittik. Aracı, gereci, arama kurtarma eğitimi olmayan, mühendis, plancı üç kişiydik. Amacımız bir ekibe dahil olup, işini bilenlerin yönlendirmesi doğrultusunda arama kurtarma çalışmalarına yardımcı olmaktı. Havayolu şirketlerinin AFAD gönüllülerini taşıdığı uçuşlar, havalimanının Genel Havacılık Terminali’nden yapılıyordu. Karlı havaya,
Bu satırları yazarken, Antakya’da yıkılan apartmanlarından anne ve babasının kurtarılmasını bekleyen arkadaşımdan herkesi yıkan ‘kaybettik’ haberi geldi. Ötesi yok işte… Ne yazılır, ne söylenir… Nasıl dayanacağız bu acılara? Duyguları, aklı, sabrı, öfkeyi yönetmek mümkün değil. Yıkılan kentleri, sokakları, tarihi, kültürü, ölüme terkedilen halkı, çaresiz bekleyişi görmek ve dayanmak mümkün değil.
Türkiye bir kez daha depremlerle büyük yıkım yaşıyor. Deprem çok şiddetli, geniş bir alanda etkili. Bir acil durum olan depreme hazırlıksızlık, deprem sonrasına ilişkin plansızlık yıkıma, kayıplara, acılara yol açıyor. Bugün (6 Şubat 2023) sabaha karşı 04:17’de meydana gelen Kahramanmaraş Pazarcık merkezli depreminin büyüklüğü Mw:7.7 (Kandilli), Mw:7.8 (USGS ve EMSC)
Tekirdağ’da Pullukçu İbrice Maden İşletmeleri’ne ait tesiste çalışan maden mühendisi Yunus Emre Sönmez iş cinayetinde yaşamını yitirdi. Tekirdağ Malkara’da Pullukçu İbrice Maden İşletmeleri’ne ait tesiste çalışan maden mühendisi Yunus Emre Sönmez kömür taşıyan bant sistemine sıkıştı. Hastaneye kaldırılan 29 yaşındaki Sönmez yaşamını yitirdi. İş cinayetinin ardından maden ocağı sahibi Cüneyt Pullukçu
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Beşiktaş Orhaniye Kışlası’nın 19 bin metrekarelik bölümünü imara açtı. Bakanlık, yakın zamanda bölgedeki Jandarma Dikimevi arazisini Astaş İnşaat’a satarak talan etmişti. İstanbul’da kent içinde kalan askeri araziler tahrip edilmeye devam ediyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, İstanbul Beşiktaş’ta Yıldız Parkı yakınındaki Orhaniye Kışlası için hazırladığı
İstanbul 5 Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Kadıköy’deki erken Cumhuriyet Dönemi yapılarından Batum Apartmanı için yapılan tescil başvurusunu reddetti. İstanbul Kadıköy Caferağa’da mimar Zeki Sayar’ın tasarladığı 1938-1940 yılları arasında inşa edilen Batum Apartmanı kentsel dönüşüm tehdidi altında. İstanbul 5 Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Batum Apartmanı’nın tescillenmesi için yapılan
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, kentin tahrip ve tehdit edilen alanlarını tespit etmek için çalışma başlattı. İBB’ye göre sadece 3. Havalimanı, Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Köprü için 18 milyon ağaç kesildi. İstanbul yüzölçümünün yüzde 24’ü inşaat tehdidi altında. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığı Şehir Planlama Müdürlüğü’nün yürüttüğü
Genç işsizliğinin yüksek[1], enflasyonun grafiklerden taştığı ve yurtdışına çıkmak için büyük borçlara giren gençlerin sayısının arttığı bir dönemdeyiz. Bu bağlamda çalışan mühendis, mimar, şehir plancılarının nabzını araştırmalarla tutmaya çalışıyoruz. Yakın zamanda yaptığımız yeni mezun araştırmasından yola çıkarak iş deneyimine ilişkin biraz daha derinlemesine konuşmak üzere beş genç mühendis ve mimarla
İnşaat Mühendisleri Odası, meslektaşlarının yaşadığı sorunları sıraladı. İşsizlik özellikle gençlerde ve kadınlarda tırmanıyor. İnşaat mühendislerinin yüzde 28’i asgari ücretin altında çalışıyor, yüzde 58,9’u yaşamsal faaliyetlerini sürdürmek için borçlanmak zorunda kalıyor. İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) yayımladığı “İnşaat Mühendislerinin Mevcut Çalışma Durumu” raporuyla meslektaşlarının yaşadığı sorunları gündeme taşıdı. Rapora göre, inşaat mühendislerinin
Ülkemiz piyasasında satılan yüzde 60 kakao içeriğine sahip bir bitter çikolata ürününün çok yüksek düzeyde kurşun, arsenik ve kadmiyum içerdiği belirlendi. Üründeki kurşun miktarı 438,81 mikrogram/kilogram, arsenik 113,32 mikrogram/kilogram ve kadmiyum miktarı ise 3.32 mikrogram/kilogram olarak belirlendi. Çocukların günlük olarak maruz kaldıkları kurşun miktarının 2,2 mikrogramı geçmemesi gerektiği belirtiliyor (bakınız
Bir yılı daha geride bırakıyoruz. 2022 yılında ülkede, çalışma yaşamında yaşananları mühendislerin, mimarların, plancıların gözünden kayda geçen, gündemi tutan Politeknik’in en çok okunan/paylaşılan haberlerini, yazılarını derledik. Politeknik’te 2022… Çalışma yaşamında öne çıkanlar Mühendis, mimar, plancılar bu yıl da en fazla asgari ücretini merak etti. Maaşlar erirken, geçim zorlaşırken mühendis, mimar,
Türk Mühendis Mimar Odaları Birliği (TMMOB) 2023 yılı asgari ücretini brüt 17 bin beş yüz TL belirledi. Belirlenen ücret yaşam koşullarının ve beklentilerin altında kaldı. TMMOB Yönetim Kurulu mühendislerin, mimarların, şehir plancılarının 2023 yılı asgari ücretini brüt 17.500 TL belirledi. Belirlenen ücret aylık yaklaşık 13.380 TL*’ye karşılık geliyor. Asgari ücret
Asgari ücretin ortalama ücrete dönüşmesinin sonuçlarını doğrudan yaşayan mühendis, mimar, şehir plancıları asgari ücret taleplerini buna göre belirledi. Mühendislerin, mimarların 2023 yılı asgari ücret beklentisi 18.000 TL’nin üzerinde oldu. Politeknik’in her yıl asgari ücretlerin belirlendiği dönemde mühendis, mimar, plancıların talebini açığa çıkarmak üzere yaptığı anketin sonuçları belli oldu. Meslektaşlarımız ‘Mühendis,
Kanadalı Centerra Gold, çalışanlarında tespit edilen civa zehirlenmesine rağmen önlem almak yerine faaliyetlerine devam etti. Sorumlu mühendisin ısrarlarıyla ortaya çıkan faciada tespitleri yapan, işi durduran danışman işten çıkarıldı. Kayseri Develi’de, Kanadalı Centerra Gold’a ait Öksüt Madencilik A.Ş.’nin altın madeninde, çalışanların yüksek dozda civa buharı maruziyetine rağmen çalıştırılmaya devam ettirildiği ortaya
Dalaman’da ölçüm yaparken asansör boşluğuna düşen harita ve kadastro mühendisi Durali Atakan iş cinayetinde yaşamını yitirdi. Muğla Dalaman’da iş aldığı inşaatın çatısında ölçüm yaptığı esnada asansör boşluğuna düşen harita ve kadastro mühendisi Durali Atakan yaşamını yitirdi. Yıldız Teknik Üniversitesi’den 1993 yılında mezun olan Atakan (54), kendine ait harita bürosunda çalışıyordu.
Scooter kullanımı özellikle büyük kentlerde hızla yaygınlaştı. Scooter şirketlerinin sayısı hızla arttı. Genellikle gençlerin kullandığı scooterlar, caddelerde, sokaklarda, kaldırımlarda sıkça karşılaştığımız ulaşım aracına dönüştü. Kullanımın artması iki büyük sorunu beraberinde getirdi. İlki kullanıcıların ölümüyle sonuçlanabilen kazalar, diğeri scooterların kuralsız sürüşlerle kullanılması ve kaldırımları işgal ederek park edilişiyle kentlilerin yaya güvenliğinin