Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan Çanakkale Köprüsü bugün açılıyor. “Kuleleri kırmızı beyazlı, 3’üncü ayın 18’ine atfen 318 m yükseklikli, kuleler arası açıklığı ile dünyanın en uzun asma köprüsü 1915 Çanakkale Köprüsü…” Bu köprü projesi için yıllarca garanti geçiş ücreti ödenecek, şirketler halk tarafından finanse edilecek, kamu ağır bir yük daha üstlenecek. Soyguna
AKP’nin dünya yıkılsa vazgeçmediği ‘beton ekonomisi’nin kamunun bağrına yerleştirdiği öyle bir saatli bomba var ki, her kur artışında geri sayımı hızlanıyor. Sadece 7 mega proje için kamu bankalarından çekilen kredi 10 milyar dolar civarında. Yani alındığı dönemde 25 milyar lirayı bulan yük bugün 70 milyar liraya dayandı. Üstüne bir de
HDP İstanbul Milletvekili Oya Ersoy’un Osmangazi Köprüsü ve 3.Köprü araç geçiş sayıları hakkındaki soru önergesini cevaplayan Ulaştırma Bakanlığı, 2018 yılında, araç geçiş garantisi yıllık 49 milyon 275 bin olan 3. Köprü’den 13.796.911 araç geçtiğini, yıllık 14 milyon 600 bin araç geçiş garantisi verilen Osmangazi Köprüsü’nden ise 9 milyon 98 bin
Avrasya Tüneli geçiş ücretlerine yüzde 37,76 zam yapıldı. Geçişler 1. Sınıf araçlar (otomobil) için 23,30 liradan 32,10 liraya, 2. Sınıf (minibüs vb.) için 34,90’dan 48,10 TL’ye çıktı. Tepkiler üzerine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı geri adım attı, açıklama yaparak ‘Ücret tablosu sehven konulmuş’ dedi. Yap-İşlet-Devret modeli köprü ve tünellerdeki geçiş ücretleri
Öncelikle, yazının amacı bahsi geçen projelere duyulan ihtiyacı ve bunların ne kadarını karşıladığını tartışmak değil. Kamuoyunda sıkça oluşturulan algının aksine, ne yapıldığından ziyade nasıl yapıldığı ve sonuçlarının ne olduğu, halka ne düzeyde yansıdığını ortaya koymaktır. Toplumun koşulsuz onayı Türkiye’nin son 15 yılına baktığımızda, özellikle seçim dönemlerinde sürekli gündeme getirilen ve
Davetli ihaleler, bütçenin sağlığını bozan bir ura dönüştü. İlan edilmeden sessiz sedasız “bağlanan” projeler, kamu kurumları arasında engel tanımadan yayılıyor. Partili müteahhitlere kamu kaynaklarını bol keseden dağıtan davetlerin hesabını kimse soramıyor. Temel haklar ayaklar altında, işkence iddialarına kulaklar tıkanırken, cezaevlerinde çocuklar, bebekler dahi bedel öderken, partili şirketler bütçe üzerinden servetlerini
Çanakkale Köprüsü’nün temel atma töreni öncesi Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapılan projenin sözleşme detayları ortaya çıktı. Şirkete, günlük 45 bin araç garantisi ve 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi verildi. Şirketler, köprüden hiç araç geçmese dahi 10 milyar TL’ye mal ettikleri köprüden Hazine garantisi nedeniyle 16 milyar TL kazanacaklar.