Fatih Belediyesi, Sirkeci ile Cankurtaran arasında kalan bölgenin ‘yayalaştırılacağını’, hazırladıkları projeyle buraya yeni bir meydan yapılacağını açıkladı. Belediye Başkanı Mustafa Demir tarafından açıklanan ‘çılgın’ proje, Marmaray sonrası kullanım dışı bırakılan Sirkeci Garı’nı da kapsarken, Cankurtaran-Kumkapı bölgesini kentsel dönüşüme zorlayacak.
Fatih Belediyesi, ‘Sirkeci-Hocapaşa Bölgesinin Yayalaştırılması ve Rehabilitasyonu’ adını verdiği projeyi düzenlediği basın toplantısıyla açıkladı. Sirkeci’den Cankurtaran’a kadar trafiği yeraltına alacak proje ile Marmaray kapsamında kapanan demiryolu güzergahını kafeler bölgesine dönüştürecek, Sirkeci Garı müze yapılacak. Sepetçiler Kasrı’nın arkasında kalan alan kazıklı iskelerler oluşturularak konser adasına dönüştürülecek ve Yenikapı dolgu alanından sonra tarihi yarımadada yeni bir kent suçu işlenecek.
İstasyonlar da kafe oluyor, dönüşümün önü açılıyor
Sirkeci ‘yayalaştırma’ ve meydan düzenlemesi adıyla tanıtılan proje Marmaray sonrası kullanılmayan istasyonları da kafeye dönüştürecek. Açıklanan proje aynı zamanda Sirkeci-Yenikapı hattında daha kalıcı bir kalıcı kentsel dönüşüm hedefinin bir parçası niteliğinde. Cankurtaran-Kumkapı-Yenikapı hattına uzanan proje ile bölgeki konutlar kentsel dönüşüm kapsamına alınarak bölge halkı sürgün edilecek. Tarihi yarımadanın en eski yerleşim bölgelerinden olan Cankurtaran, Kumkapı ve Yenikapı’da yaşayan halk, özellikle Marmaray projesi başladığından bu yana rant projeleriyle baskılanmış durumda.
Gelsin oteller, kafeler
Projeyle ilgili Haberturk Gazetesi’ne konuşan Mustafa Demir bahsi geçen alanın turizm bölgesi olduğunu, 2015 yılının sonunda çalışmalara başlayacaklarını belirtti. Demir, Eminönü bölgesinde artık konut kalmaması gerektiğini, oteller bölgesi olarak nitelendirdikleri bölgeye yakışır düzenlemeler yapmak istediklerini ilan etti.
Yaptıkları yapacaklarının garantisidir
17 Aralık ve 25 Aralık yolsuzluk operasyonlarında başta Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir olmak üzere belediyenin üst düzey yönetici ve çalışanlarının büyük meblağlar karşılığında tarihi yarımadada SİT alanı olan arsalar için inşaat şirketlerine izin verdiği, Demiryolu, Liman ve Hava Meydanları İşletmesi’nin (DLH) ve Japon mühendislerin uyarılarına karşın Marmaray’ın çökme tehlikesi pahasına bölgeye inşaat yapılmasına göz yumduğu iddiaları dava dosyasında yer almıştı. Rantın yükseltildiği, türlü usulsüzlüklerin döndüğü bölgede açıklanan yeni ‘çılgın’ proje İstanbul genelinde yürütülen rant dönüşümlerini ve 17-25 Aralık operasyonlarında ortaya çıkan pazarlıkları, kirli ilişkileri hatırlatıyor.
politeknik.org.tr