Yap işlet devret projeleri
Osmangazi ve 3. Köprü’de 1 yıllık kamu zararı: 1,7 milyar TL
HDP İstanbul Milletvekili Oya Ersoy’un Osmangazi Köprüsü ve 3.Köprü araç geçiş sayıları hakkındaki soru önergesini cevaplayan Ulaştırma Bakanlığı, 2018 yılında, araç geçiş garantisi yıllık 49 milyon 275 bin olan 3. Köprü’den 13.796.911 araç geçtiğini, yıllık 14 milyon 600 bin araç geçiş garantisi verilen Osmangazi Köprüsü’nden ise 9 milyon 98 bin
Devamını Oku
Avrasya Tüneli’nde zamma tepki yağdı, Bakanlık ‘sehven yapıldı’ dedi
Avrasya Tüneli geçiş ücretlerine yüzde 37,76 zam yapıldı. Geçişler 1. Sınıf araçlar (otomobil) için 23,30 liradan 32,10 liraya, 2. Sınıf (minibüs vb.) için 34,90’dan 48,10 TL’ye çıktı. Tepkiler üzerine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı geri adım attı, açıklama yaparak ‘Ücret tablosu sehven konulmuş’ dedi. Yap-İşlet-Devret modeli köprü ve tünellerdeki geçiş ücretleri
Devamını Oku
Ak balon patlarken: Türkiye’nin 15 yıllık inşaat yatırımları üzerine – Ragıp Varol
Öncelikle, yazının amacı bahsi geçen projelere duyulan ihtiyacı ve bunların ne kadarını karşıladığını tartışmak değil. Kamuoyunda sıkça oluşturulan algının aksine, ne yapıldığından ziyade nasıl yapıldığı ve sonuçlarının ne olduğu, halka ne düzeyde yansıdığını ortaya koymaktır. Toplumun koşulsuz onayı Türkiye’nin son 15 yılına baktığımızda, özellikle seçim dönemlerinde sürekli gündeme getirilen ve
Devamını Oku
Geçiş ücreti dolar olursa: Köprü-tünel ücretlerine kur zammı kapıda
Yap-işlet-devret (YİD) modeliyle inşa edilen projelerin sözleşmelerindeki geçiş ücretleri, dolar üzerinden tanımlandığı için kur artışı geçiş ücretlerine yansıtılacak, fark yine halkın cebinden çıkacak. Yap işlet devret modeliyle yapılan köprü ve tünel projelerinde, şirketlere verilen garantinin altında kalan geçiş sayıları nedeniyle ödenen paraların yanında şimdi de doların artışıyla birlikte geçiş ücretlerine
Devamını Oku
Köprü ve tünel soygunu: 1 yılda halkın cebinden şirketlere 2,5 milyar TL
Yap işlet devret modeliyle yapılan köprü ve tünel projelerinde, 2017 yılı araç geçiş sayısı, şirketlere verilen garantinin altında kaldı. Osmangazi Köprüsü, 3. Köprü ve Avrasya Tüneli için halkın cebinden bir yılda toplam 2 milyar 570 milyon TL çıktı. İşte ayrıntılarıyla yol-köprü soygunu: Osmangazi Köprüsü için şirketlere verilen garanti araç geçiş
Devamını Oku
Osmangazi Köprüsü: Geçmeyen 8 milyon araç için halka 200 milyon ödetecekler
Osmangazi Köprüsü’nden yüklenici firmaya garanti verilen sayının yarısı kadar bile araç geçmedi. 8 milyon araç geçişi karşılığı olan 200 milyon liranın üzerindeki maliyet Hazine’den karşılanacak http://politeknik.org.tr/osman-gazi-koprusunde-kimin-eli-kimin-cebinde/ Karayolları Genel Müdürlüğü, CHP İstanbul Milletvekili Onursal Adıgüzel’in Başbakanlık İletişim Merkezi’ne (BİMER) başvurusu üzerine Osmangazi Köprüsü ve bağlantı yollarının 13 aylık verilerini açıkladı. 2016
Devamını Oku
Önce 3. Köprü şimdi yancı projeler: İBB’den Sarıyer’de ağaç katliamı
İstanbul’un Kuzey Ormanları’nda büyük tahribat yaratan 3. Köprü ve Kuzey Otoyolu’nun ardından, otoyol aksına giden ara yollar genişletiliyor. İBB, Zekeriyaköy’de onlarca ağacı kesti. İstanbul’da, kente temiz hava ve yaşam kaynağı sağlayan Kuzey Ormanları’na yapılan mega projeler, yancı projelerle birleştikçe Kuzey’deki tahribat artıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Zekeriyaköy 1. Cadde, Kilyos Caddesi
Devamını Oku
#Hayır için bir gerekçe daha: Çanakkale Köprüsü’nde yük yine halkın sırtına
Çanakkale Köprüsü’nün temel atma töreni öncesi Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapılan projenin sözleşme detayları ortaya çıktı. Şirkete, günlük 45 bin araç garantisi ve 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi verildi. Şirketler, köprüden hiç araç geçmese dahi 10 milyar TL’ye mal ettikleri köprüden Hazine garantisi nedeniyle 16 milyar TL kazanacaklar.
Devamını Oku
3. Köprü ve kuzey çevre yolunda geçiş ücretleri soygunu
İstanbul’un Kuzey Ormanları’nda doğal yaşam alanlarını ve yaşam havzasını tahrip ederek inşa edilen, geçtiğimiz hafta açılışı gerçekleştirilen 3.Köprü ve kuzey çevre yolu aynı zamanda fahiş geçiş ücretleriyle de halkı soyuyor. İstanbul’un ekolojisini belirleyen Kuzey Ormanları’na zarar veren ve temiz hava, su havzalarının üzerine inşa edilen 3. Köprü ile kuzey çevre yolunda
Devamını Oku
Osmangazi veya Deli Dumrul Köprüsü – Mehmet Ceyhan
Üzerine çok şey yazıldı, birçok haber yapıldı. Açılışı, Atatürk Havalimanı’nda yaşanan IŞİD katliamının hemen ardından, öldürülen 45 insanımızın bazılarının cenazesi bile defnedilmemişken konfetilerle, davul zurnayla, ‘şölenle’, balonlarla kısacası ardı arkası kesilmeyen mega proje çılgınlığıyla yapıldı. İktidarın darbe anında bile dilinden düşürmediği ‘kalkınma’ adı altında yürütülen operasyonların başında gelen projelerden biri..
Devamını Oku
Osmangazi Köprüsü’nde kimin eli, kimin cebinde?
İstanbul-İzmir Otoyol Projesi’nin İzmit Körfez geçişi üzerine inşaa edilen, 30 Haziran’da açılışı yapılan Osmangazi Köprüsü gündemden düşmüyor. AKP’nin şirketlere araç geçiş garantisiyle verdiği proje ile köprüyü kullanan, kullanmayan herkesin cebi tehlikede. İstanbul-İzmir Otoyol Projesi için kesilen kuzey ormanlarına, yok edilen ekosisteme paha biçilemez ancak projenin tamamının halkı nasıl soyacağına teknik
Devamını Oku