Ulaştırma Bakanı’nın ağzından Avrasya Tüneli’nde zarar açıklaması
Spread the love

Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan Avrasya Tüneli’nden bugüne kadar geçen araç sayısının 1 milyonu aştığını açıkladı. Buna göre 55 gün önce açılan tünelden günde 18.500 civarı araç geçti. Bu rakam Hazine’nin şirkete verdiği günlük 68 bin 500 araç geçiş garantisinin yaklaşık dörtte birine denk geliyor. Yani Avrasya Tüneli’nde şirkete günlük 50.000 araç geçiş bedeli olan 842 bin TL’nin Hazine’den, dolayısıyla halkın cebinden aktarıldığı anlamına geliyor.

İstanbul’un iki yakasını Boğaz’ın altından tüp geçitle birleştiren Avrasya Tüneli 20 Aralık 2016’da açıldı. Yap-işlet-devret modeliyle yapılan, otomobil başına 4, minibüs başına da 6 dolar artı KDV tarifesiyle ücretlendirilen Hazine destekli Avrasya Tüneli’nden günlük 68 bin araç geçişi garanti edilmiş, farkın Hazine’den ödeneceği belirtilmişti. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan dün (14 Şubat) Avrasya Tüneli’nden bugüne kadar geçen araç sayısının 1 milyonu aştığını ilan etti. 20 Aralık’ta açılan tünelden bugüne kadar 1 milyon araç geçişi günlük yaklaşık 18 bin aracın tüneli kullandığı anlamına geliyor. Tünel için şirkete Hazine’den verilen araç garantisi günlük 68 bin 500 olması nedeniyle günlük 50 bin araçlık eksiğin bedeli olan 842 bin TL Hazine’den yani halkın cebinden ödendi.

Avrasya Tüneli ne getiriyor, ne götürüyor? – Politeknik

Bakan rakam oyunu yapıyor
Planlama ilkelerine ve bilim insanlarının eleştirilerine rağmen hayata geçirilen Avrasya Tüneli için Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan’nın Avrasya Tüneli’ni kullanan araç sayısının “1 milyonu aştığını” belirttiği açıklaması propaganda amacı taşısa da bilimsel olarak zararın itirafı anlamına geliyor. 55 gün önce açılan tünelde günlük araç geçişi hesaplandığında şirkete tünel açıldığından bu yana 46 milyon TL garanti ücret verilmiş oldu. Arslan açıklamasıyla şimdilik, halkın 46 milyon zarara uğratıldığını belirtmiş oldu.

Trafik sorununda neye yaradı?
AKP iktidarının Bakanlık ve Belediyeleri üzerinden kent içi trafik sorununa çözüm getireceği iddiasıyla büyük Hazine garantileri ve yüksek ücretli hizmetiyle hayata geçirdiği mega karayolu projeleri trafik sorununu daha da felç hale getiriyor. Özel araç kullanımını teşvik eden, toplu taşımaya imkan tanımayan hatta yok sayan Avrasya Tüneli sadece geçici bir alternatif oluşturuyor. Proje sonrası kıtalar arası geçişin sağlandığı köprülerde, İstanbul içi ana ulaşım akslarında hala yoğun trafik çilesi yaşanıyor.

Yüksek işletme-maliyet giderleriyle inşaat şirketlerine kaynak sağlayan projeler şimdi Varlık Fonu yönetimiyle birlikte kamu denetiminden de çıkarıldı. Projeler sonrasındaki zararlar, halka getirdiği yük geçiştirilmeye çalışılacak.

Avrasya Tüneli nereye çıkar? – Ersin Kiriş

politeknik.org.tr


Spread the love