Geçiş ücreti dolar olursa: Köprü-tünel ücretlerine kur zammı kapıda

Yap-işlet-devret (YİD) modeliyle inşa edilen projelerin sözleşmelerindeki geçiş ücretleri, dolar üzerinden tanımlandığı için kur artışı geçiş ücretlerine yansıtılacak, fark yine halkın cebinden çıkacak. Yap işlet devret modeliyle yapılan köprü ve tünel projelerinde, şirketlere verilen garantinin altında kalan geçiş sayıları nedeniyle ödenen paraların yanında şimdi de doların artışıyla birlikte geçiş ücretlerine…

Devamını Oku

Karayolları holding – Önder Algedik (GazeteDuvar)

Türkiye’nin en büyük şirketi hangisi? 37 milyar TL net satışı ile Botaş mı? Yanılıyorsunuz, Karayolları Genel Müdürlüğü. Yaratmış olduğu 58 milyar TL’lik gelir ile Botaş’tan daha büyük. Karayolları Genel Müdürlüğü bir şirket olsaydı, bir holding olurdu. Geçen hafta “iki köprünün üçüncüyü doyuramadığı” haberleri medyaya düştü. Ardından üçüncü köprüye “Yüzde 23…

Devamını Oku

TMMOB: “Otoyollar ve Köprüler de Satıldı”

2003 yılında özelleştirme kapsamına alınan otoyollar ve köprüler, düne kadar kamunun varlığı iken bugün özel şirketlerin varlığı haline getirildi. Kamusal varlıklar yıllardır talana açılmış ve bu ülkenin tüm kamusal birikimleri heba edilmiştir. Toplum her özelleştirme işlemi ile hem toplumsal varlığını kaybetmekte hem de topyekun müşteri sıfatıyla satılmaktadır. İrademiz dışında yoldan…

Devamını Oku

Yeni Deli Dumrul Koç-Ülker-UEM

Otoyollar, otoyol kenarlarındaki servis alanları, bağlantı yolları, otoyollardaki gişeler, Boğaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü tamamı Koç-Ülker ve UEM ortaklığının oldu. KESK Yapı Yol-Sen Genel Örgütlenme Sekreteri, özelleştirmeden sonra halkın otoyollara daha fazla para vereceğini, otoyol kenarındaki servis hizmetlerinin de paralılaşacağını belirtti, otoyol personelinin durumunun da kritik olduğunu söyledi…

Devamını Oku