Avrasya Tüneli geçiş ücretlerine yüzde 37,76 zam yapıldı. Geçişler 1. Sınıf araçlar (otomobil) için 23,30 liradan 32,10 liraya, 2. Sınıf (minibüs vb.) için 34,90’dan 48,10 TL’ye çıktı. Tepkiler üzerine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı geri adım attı, açıklama yaparak ‘Ücret tablosu sehven konulmuş’ dedi. Yap-İşlet-Devret modeli köprü ve tünellerdeki geçiş ücretleri
2017 yılında yıllık 15.6 milyon aracın geçtiği Avrasya Tüneli’nde Hazine’nin verdiği geçiş garantisi kapsamında eksik kalan 10 milyon araç için halktan 123 milyon lira alınacak. Hürriyet Gazetesi’nden Vahap Munyar’ın konuştuğu Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım AŞ’nin (ATAŞ) Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu ve Koreli CEO Sungjin Lee, Hazine tarafından
Günlük araç geçiş sayısı, garanti edilen 68 bin 500 araç geçisinin çok altında kalan Avrasya Tüneli telefon çekilişi ile müşteri/araç aramaya başladı. İktidarın “devletin kasasından bir kuruş çıkmayacak” diyerek kamu kaynaklarını, inşaat sermayesine dağıttığı Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli projelerin zararı arttıkça, işletmeci şirketler ‘kampanya’ başlattı. Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım
Türkiye’nin en büyük şirketi hangisi? 37 milyar TL net satışı ile Botaş mı? Yanılıyorsunuz, Karayolları Genel Müdürlüğü. Yaratmış olduğu 58 milyar TL’lik gelir ile Botaş’tan daha büyük. Karayolları Genel Müdürlüğü bir şirket olsaydı, bir holding olurdu. Geçen hafta “iki köprünün üçüncüyü doyuramadığı” haberleri medyaya düştü. Ardından üçüncü köprüye “Yüzde 23
Boğaziçi Köprüsü’nde trafiğin yoğun olduğu saatlerde uygulanan ve sıkışık yöndeki trafiği kısmen rahatlatan ek şerit uygulaması, araçları 3. Köprü ve Avrasya Tüneli’nden geçmeye zorlamak için kaldırıldı. Bilim dışı projelerle İstanbullular her türlü çileye mahkum ediliyor. Halk geçmese de yeni projeler nedeniyle şirketlere para ödüyor. İstanbul’da Hazine garantisi ile yapılan 3.
Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan Avrasya Tüneli’nden bugüne kadar geçen araç sayısının 1 milyonu aştığını açıkladı. Buna göre 55 gün önce açılan tünelden günde 18.500 civarı araç geçti. Bu rakam Hazine’nin şirkete verdiği günlük 68 bin 500 araç geçiş garantisinin yaklaşık dörtte birine denk geliyor. Yani Avrasya Tüneli’nde şirkete günlük 50.000
Avrasya Tüneli’nin açıldığı gün (20 Aralık 2016) yazdım: “Bugünkü dolar kuruna göre geçiş ücretlerinin otomobiller için 16.5, minibüsler için 25 TL’den aşağı olmaması gerekiyor. Eğer bu fiyatların altında bir rakam ilan edilirse, biliniz ki bu şirketin değil, iktidarın vatandaşa şirin görünmek için belirlediği bir fiyat olacaktır.” Bir devlet kurumu olan
Avrasya Karayolu Tüneli’nin bugün (20 Aralık) resmi açılışı yapıldı. Hem de bombaların, suikastların, katliamların yakıcılığının arasında, AKP-Saray iktidarının asla vazgeçmediği siyasi şov eşliğinde. Peki Avrasya Tüneli İstanbul trafiğine ne getiriyor, ne götürüyor? Kamu garantisi halkın cebine nasıl yansıyacak? Geçiş ücretleri ve geleceği ne olacak? Projeye daha yakından bakalım.
Tuhaf bir sınav alanına fırlattı bizi hayat. Durmadan eksilirken, sevdiklerimizle birlikte adaletin ölümüne, neredeyse saat saat tanık olurken, böyle değilmiş gibi gibi davranıyoruz. Sürüklendiğimiz rejim, dayatılan, günden güne çetin hale gelen gündelik hayat, yas tutmaya izin vermiyor. Gazeteciliği, “gazeteci” görünümlü tetikçilerce hedef gösterilerek sürdürmeye çabalayanların işi, daha zor. Kederler, gözünüzün
Yine “Dünya’nın/Avrupa’nın en …” diye adlandırılan bir projenin açılışı konuşuluyor, Avrasya Karayolu Tüneli Projesi. Bombaların, katliamların dumanı dahi sokaktayken AKP-Saray iktidarının siyasi şovuna dönüşecek “şaşalı” bir açılışa tanık olacağız. İktidarını mega yıkım projeleri üzerinde inşa eden Saray’ın kamu varlıklarını inşaat patronlarına “garanti” ettiği bu düzende, sonu gelmez “en”lerden biri daha